فرماندار یزد:

جمع آوری سگ‌های ولگرد یزد، در دستور کار است

یزد(پانا) - فرماندار یزد گفت: جمع آوری سگ‌های ولگرد یزد در دستور کار است و این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

کد مطلب: ۹۵۹۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
جمع آوری سگ‌های ولگرد یزد، در دستور کار است

"سید محمد رستگاری" فرماندار یزد در جلسه کمیته کنترل حیوانات ناقل بیماری به انسان گفت: جولان سگ‌های ولگرد در شهرستان یزد، سبب سلب آرامش روحی و روانی مردم ساکن مناطق مختلف و به ویژه خانواده‌های ساکن حاشیه شهر‌ها شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به درخواست مکرر شهروندان مبنی بر جمع آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد، این موضوع در دستور کار فرمانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط، در سطح شهرستان قرار گرفته و با جدیت دنبال می‌شود.

فرماندار یزد با اشاره به ارتقای سطح آگاهی جامعه در خصوص حیوان گزیدگی و اقدامات درمانی، افزود: آموزش نحوه برخورد با حیوانات ولگرد و نیز لزوم مراجعه به مراکز درمانی بعد ازحیوان گزیدگی باید برای اقشار مختلف مردم و به ویژه دانش آموزان تبیین شود چراکه شناخت برخی از بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان سبب کاهش به مخاطره افتادن سلامت انسان می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس گزارش اداره کل دامپزشکی استان یزد تا کنون هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح شهرستان و استان یزد مشاهده و گزارش نشده است.

فرماندار یزد گفت: به منظور جلوگیری از انتقال آنفولانزا و بیماری بین طیور، با دوره گرد‌هایی که اقدام به فروش پرندگان کنند برخورد و بساط آن‌ها جمع آوری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار