رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان:

مرحلۀ دوم طرح ملی و سراسری واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی همزمان با سراسر کشور، در استان آغاز شد

شهرکرد(پانا) - دکتر حمید مهری، در گفتگو با واحد خبر سیمای مرکز استان، بر ضرورت واکسیناسیون دام‌ها، علیه بیماری تب برفکی تأکید کرد

کد مطلب: ۹۵۹۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مرحلۀ دوم طرح ملی و سراسری واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی همزمان با سراسر کشور، در استان آغاز شد

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر حمید مهری، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی این اداره کل، در گفتگو با واحد خبر سیمای مرکز استان (در محل یکی از دامداری‌های صنعتی شهرستان شهرکرد) بر همکاری دامداران با دامپزشکی جهت اجرای این طرح تأکید کرد.

دکتر حمید مهری اظهار داشت: فاز دوم این طرح ملی، از ابتدای مهر ماه در استان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود در این طرح حدود 72000 رأس دام سنگین علیه این بیماری واکسینه شوند که حدود 40000 رأس آن دام صنعتی و مابقی، دام سنتی هستند.

دکتر مهری بیان داشت: رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی و واکسیناسیون به موقع دام‌ها، در پیشگیری از بروز بیماری تب‌برفکی مؤثر است، بنابراین دامداران در اسرع وقت نسبت به واکسیناسیون دام خود اقدام کنند و به این نکته توجه داشته باشند که در دام‌های جوان (گوساله‌ها) که تلقیح واکسن برای نخستین مرتبه صورت می‌گیرد، حدود دو هفتۀ بعد، مجدداً واکسیناسیون باید تکرار شود تا سطح ایمنی مناسب به وجود آید.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به وجود سویه‌های جدید از ویروس تب برفکی در کشورهای همسایه، دامداران به نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای در زمان حمل و نقل و جابجایی، دقت لازم را داشته و نسبت به اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی اقدام کنند.

وی افزود: در هنگام خرید دام، از سلامت دام مطمئن شده و مدت زمان قرنطینۀ دام تازه خریداری شده را قبل از ورود به مزرعه که حدود 45 روز است رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار