مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان : لزوم توانمند سازی دانشجومعلمان متناسب نیاز های جامعه

زاهدان (پانا) – به گفته مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان توانمندسازی و ارتقاء شایستگی‌های عمومی و اختصاصی دانشجومعلمان متناسب بانیازهای جامعه از جمله وظایف دانشگاه فرهنگیان است.

کد مطلب: ۹۵۹۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان : لزوم توانمند سازی دانشجومعلمان متناسب نیاز های جامعه

حمیدرضا رخشانی اظهار کرد: یکی از رسالتهای معلمان پرورش و تربیت انسانهای خلاق ،توانمند و با روحیه اجتماعی است.

او با بیان اینکه موضوع الگوپذیری و رهبری آموزشی برای مجموعه عوامل مدرسه مهم و ضروری است، افزود: برای آموزش صحیح و آموختن در نظام تعلیم وتربیت باید الگویی مناسب برای دانش آموزان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: آموزش سه مهارت علمی، حرفه‌ای و زندگی در مدارس باید نهادینه شود و در راستای فرهنگ سازی و زمینه اجرای آن تلاش مضاعف شود.

او با اشاره به آیه قرآن و معرفی پیامبر به عنوان اسوه والگو ادامه داد: الگو بودن و ایفای نقش هدایتگری و داشتن سعه صدر و صبوری از مهمترین خصوصیات اخلاقی و رفتاری معلمان است .

رخشانی تصریح کرد: رعایت تفاوت های فردی و ویژگی‌های شخصیتی دانش آموزان از سوی معلمان بسیار مهم است و موجب ارتقاء سطح کار علمی و تربیتی در فضای کلاس درس می شود.

او افزود: ارتباط گیری و عشق ورزی به دانش آموزان با تغییر فضای کلاس و با نشاط کردن آن و موثر بودن در فرایندهای اخلاقی و اجتماعی نتیجه کار را دو چندان می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : فضای مدرسه و کلاس درس صرفا محل آموزش نیست بلکه فضای دوستی، محبت و همزیستیست و باید همه تلاش کنیم دانش آموزان را برای زندگی اجتماعی و آینده ایران اسلامی بیش از پیش مهیا نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار