مدیر کل بهزیستی استان خبر داد: بهره مندی 50 هزار کودک آذربایجان شرقی از برنامه های 1000 مهد کودک روستایی و شهری

اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای وعده غذایی گرم روستا مهدها

تبریز ( پانا) - مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی از فعالیت هزار مهد کودک روستایی و شهری در استان و بهره مندی 50 هزار کودک از برنامه های این مهد کودک ها خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۹۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل بهزیستی  استان خبر داد: بهره مندی  50 هزار کودک  آذربایجان شرقی از برنامه های  1000 مهد کودک روستایی و شهری

محسن ارشد زاده در مراسم روز کودک در خصوص برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت هفته ملی کودک بیان کرد: بهره مندی از فرصت های آموزشی حق همه بچه ها است. آشنا کردن کودکان با حقوق شهروندی، حق بازی، ایمنی، صلح، دوستی و تغذیه سالم مواردی هستند که در هفته کودک در برنامه های مختلف توسط پرسنل بهزیستی، کانون پرورش فکری نوجوانان و جوانان و سایر دستگاه هایی که با کودکان در ارتباط هستند، انجام خواهد شد تا کودکان، حق و حقوق خود را بشناسند.
وی افزود: بچه ها باید با حمایت از کودکان مظلوم جهان، مانند کودکان مظلوم فلسطین و یمن و.... همچنین انزجار از جنگ علیه کودکان و آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد آشنا شوند.


ارائه یک وعده غذای گرم برای کودکان در روستا مهد ها
مدیر کل بهزیستی استان تصریح کرد: حدود ۱۰۰۰ مهد کودک در استان وجود دارد و حدود ۵۰ هزار کودک از برنامه های مهد کودک های شهری و روستایی استفاده می کنند.
وی افزود: ۵۰ درصد مهدهای کودک در قالب "روستا مهد" در روستا ها فعالیت دارند و حدود ۱۴ هزار کودک را تحت پوشش دارند که علاوه برنامه های آموزشی، یک وعده غذای گرم در طول سال به مدت پنج ماه به این کودکان ارائه می شود.
ارشد زاده گفت: ۵ میلیارد تومان اعتبار برای غذای گرم در نظر گرفته شده است که هزینه ی آن را بهزیستی پرداخت می کند. در مهدکودک های شهری برنامه های مورد نیاز کودکان ارائه می شود.
وی بیان کرد: برنامه های آموزشی مهد کودک ها در قالب کتب مدون ارائه می شوند تا هماهنگی های لازم در آموزش ها وجود داشته باشد.
ارشد زاده در مورد آمار کودکان تحت حمایت بهزیستی گفت: به هم خوردن ترکیب جمعیت در تعداد کودکان تحت حمایت بهزیستی تاثیر دارد؛ هر ساله حدود ۴ درصد کودکان با معلولیت های مختلف متولد می شوند و یا حوادث و سوانح بر تعداد افراد معلول و بی سرپرست می افزاید؛ این افراد را بهزیستی و دستگاه های حمایتی دیگر تحت پوشش قرار می دهند.
وی در مورد قوانین فرزند خواندگی گفت: در سال گذشته حدود ۴۰ تا ۵۰ مورد کودک به فرزند خواندگی پذیرفته شدند و دستگاه های قضایی، همکاری های خوبی در این مورد به عمل می آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار