معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش: نماز جماعت در 70 هزار مدرسه کشور اقامه می‌شود

تهران (پانا)‌- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از فعالیت 45 هزار مربی پرورشی در مدارس کشور و اقامه نماز جماعت در 70هزار مدرسه خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۹۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش: نماز جماعت در 70 هزار مدرسه کشور اقامه می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی صبح امروز در سومین دوره همایش کارشناسان قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش پرورش در سالن همایش‌های مجتمع شهر رامسر گفت: «۴۵ هزار مربی پرورشی در کشور داریم که با این آمار کمبود در این نهاد کاملا مشهود است. ساخت و تجهیز و فضای آموزشی دارالقرآن‌ها و کانون‌ها نیز به فراموشی سپرده شد در حالی که توجه به پیوند بین قرآن و عترت با دانش‌آموزان، علاوه بر کاهش آسیب‌ها می‌تواند در تکمیل دروس نیز نقش به‌سزایی داشته باشد.»

رویکرد فعلی مدارس در کشور صد در صد آموزشی است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خواستار ایفای نقش پرورشی در کنار نظام آموزشی در نصب، ارزیابی مدیران شد و گفت: «رویکرد مدارس در کشور صد درصد آموزشی است و کمتر به بحث پرورشی توجه می‌شود.»

کاظمی افزود: «۱۹ درصد برنامه‌های سند تحول بنیادین نظام آموزشی و پرورشی یعنی ۵۱ برنامه از ۲۵۱ برنامه به حوزه پرورشی و فرهنگی مربوط است که اولویت این برنامه‌ها ترویج فرهنگ عترت و قرآن است.»

۲۰ هزار روحانی در ۷۰ هزار مدارس نماز جماعت اقامه می‌کنند

او ادامه داد: «از مجموعه برنامه‌‌های حوزه پرورشی ۱۸ برنامه برای نماز، ۱۰ برنامه برای عترت، ۸ برنامه قرآنی و ۲ برنامه امر به معروف و یک برنامه خلاقانه پیش‌بینی شده است. برای توسعه کمی و کیفی نماز جماعت در کشور هم‌اکنون ۲۰ هزار روحانی در ۷۰ هزار مدارس نماز جماعت اقامه می‌کنند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «در سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در حفظ جزء۳۰ در کشور مشارکت داشتند. یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز نیز در ۷۵۰ دارالقرآن جذب شده است.»

کاظمی همچنین از تولید ۷۰ عنوان کتاب برای سنین مختلف خبر داد و گفت: «علاوه بر این ۳۲ ماهنامه نیز برای ترویج معارف قرآنی چاپ و منتشر می‌شود.»

او خواستار توجه بیشتر خانواده‌ها به مسائل پرورشی با توجه به اثربخشی آن شد و گفت: «امروز خانواده‌ها تنها مسائل درسی را مورد توجه قرار می‌دهند که در به وجود آوردن این وضع ما نیز مقصر هستیم.»

سومین دوره همایش کارشناسان قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش پرورش به مدت سه روز و با هدف تبیین فعالیت‌های دو ساله حوزه قرآن، تحلیل برنامه‌های جدید و تبادل اندیشه و اطلاعات درباره برنامه‌ها با رویکرد سند تحول بنیادین در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر برگزار می‌شود.

در این همایش هزار و ۲۰۰ نفر از فعالان و کارشناسان حوزه قرآنی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور حضور دارند. بیش از ۵ هزار مربی قرآنی در ۷۵۰ مرکز دارالقرآن وابسته به وزارت آموزش و پرورش مدارس کشور به دانش‌آموزان و قرآن‌آموزان در ۱۰ سطح آموزش می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار