کریمی: شوراهای دانش آموزی تبلور عینی تمرین دموکراسی است

تهران (پانا)‌- کریمی با توجه به نزدیکی زمان برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی از توزیع یک میلیون برگ تعرفه انتخابات شوراهای دانش آموزی در شهر تهران همراه با انتخابات الکترونیکی خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۹۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: شوراهای دانش آموزی تبلور عینی تمرین دموکراسی است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ,انتخابات بیست و دومین دوره شوراهای دانش آموزی یکم آبان ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد. معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در این خصوص گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی نماد مدرسه محوری و تمرین دموکراسی است تا نسل آینده با فرایند انتخاب، ضرورت حضور در جامعه و مشارکت در فعالیت های اجتماعی آشنا شوند. روش انتخابات شوراهای دانش آموزی بر مبنای مردم سالاری و به شکل دوطلبانه و انتخاب مستقیم می باشد تا دانش آموزان از بین افراد واجد شرایط و علاقه مند بتوانند نمایندگان خود را انتخاب نمایند.

عبدالرسول کریمی در خصوص نحوه برگزاری انتخابات افزود: یک میلیون برگ تعرفه انتخابات شوراهای دانش آموزی در شهر تهران در حال چاپ می باشد که تا پیش از انتخابات بین تمامی مدارس دولتی و غیردولتی توزیع خواهد شد. این تعرفه ها روز انتخابات در فرایند اجرایی شوراهای دانش آموزی در بیست و دومین دوره این فعالیت موثر توزیع می شود تا دانش آموزان نمایندگان خود را در انجمن های مختلف و اعضای اصلی شورا به مسئولین مدرسه معرفی نمایند. هم چنین برای نخستین بار مقرر گردیده 10 درصد از دانش آموزان در انتخابات الکترونیک شرکت نمایند تا در آینده انتخابات شوراهای دانش آموزی همانند سایر انتخابات کشور به سمت الکتورنیک شدن پیش رفته و به جای تعرفه های چاپی از تعرفه های دیجیتال استفاده نمایند.

کریمی هم چنین بیان داشت: نظارت بر انتخابات در شوراهای دانش آموزی بر عهده خود دانش آموزان است که این هم از شاخص های دموکراتیک این انتخابات می باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: تبلور عینی دموکراسی، انتخابات شوراهای دانش آموزی می باشد و این خود نوعی مهارت زندگی می باشد که افراد به خود آگاهی رسیده و توانمندیهای خود را به منصه ظهور می رسانند و در بهبود رفتارهای فردی و سازشی آنان نقش بسیار موثری را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار