نماینده کهگیلویه در مجلس: فقر اقصادی عامل خودسوزی زنان در دهدشت است

تهران (پانا) - یک خانواده 5 الی 6 جوان تحصیلکرده دارد و دستش به هیچ جا بند نیست و کاری نیست که انجام دهند. رودخانه هم بغل دست شان است اما نمی توانند آب برای کشاورزی پمپاژ کنند و چنان مشکلات زندگی به آنها فشار می آورد که مرگ را ترجیح می دهد. این را نماینده کهگیلویه و بویر احمد در مجلس می گوید.

کد مطلب: ۹۵۹۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
نماینده کهگیلویه در مجلس: فقر اقصادی عامل خودسوزی زنان در دهدشت است

به گزارش عصرایران، عدل هاشمی‌پور نماینده مجلس در مورد آمار خودسوزی و خودکشی زنان در 6 ماه نخست سال جاری در روستاهای شهرستان دهدشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: استانداری، کارشناسان و سازمان بهزیستی با بررسی‌های که در این روستاها انجام دادند به این نتیجه رسیده‌اند که باید با آسیب‌های اجتماعی در این منطقه به طور جدی مبارزه عملی کرد و بی توجهی به این موضوع ممکن است باعث ایجاد بحران اساسی در این مناطق شود.

نماینده کهگیلویهدر مجلس با اشاره به برخی اقدامات در سال‌های اخیر در این مناطق ادامه داد: مردم این مناطق فوق العاده محروم هستند، ابتدایی ترین کارهای عمرانی در این مناطق انجام نشده است، بعد از 40 سال لوله گازی برای این مناطق همین اواخر کشیده شده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اضافه کرد: جوانان این مناطق از بیکاری رنج می برند، فقر در این مناطق بیداد می‌کند،٥٢درصد مردم این مناطق تحت پوشش نهادهای حمایتی یعنی کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند.

او ادامه داد: نمی‌خواهم خدمات نظام در این مناطق را زیر سوال ببرم ولی کار اصلی و زیر بنائی در عرصه های مختلف فرهنگی و آموزشی و یا حوزه های عمرانی و صنعتی در این مناطق نشده است، در حال حاضر اتفاقاتی می افتد ولی باید این قبیل کارها به صورت مستمر ادامه داشت باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تا نامی از خودسوزی زنان در این مناطق برده می شود برخی ضعف فرهنگی را علت این موضوع می دانند که باید به این نوع اظهارنظرها بگویم اتفاقا مردم این مناطق مردمی با فرهنگی غنی و کم توقع هستند و همین کم توقعی شان نیز باعث شده است که تا الان صدایشان به جایی نرسد.

او همچنین با بیان اینکه فقر اقتصادی عامل اصلی خودکشی و خودسوزی جوانان و زنان و حتی برخی مردان در این مناطق است گفت: باید در این مناطق هم کار فرهنگی و هم اقتصادی شود، باید منابع به اندازه کافی در اختیار مسئولان در این مناطق قرار گیرد، متاسفانه دست مسئولان استانی خالی است.

هاشمی پور تاکید کرد: یک خانواده 5 الی 6 جوان تحصیلکرده دارد و دستش به هیچ جا بند نیست و کاری نیست که انجام دهند. رودخانه هم بغل دست شان است اما نمی توانند آب برای کشاورزی پمپاژ کنند وچنان مشکلات زندگی به آنها فشار می آورد که مرگ را ترجیح می دهد.

او گفت: ما منکر خودکشی و خودسوزی در این مناطق نمی شویم اما آماری که در رسانه ها منتشر شده است دقیق نیست. این مناطق حوزه انتخابیه بنده است و حتی بارها در مراسم ختم های این افراد نیز شرکت کردم ولی موضوع به این شدت و غلظتی که رسانه ها می گویند نیست.

نماینده مردم کهگیلویه خاطر نشان کرد: ما تذکرات لازم را به مسئولان در سطح ملی و استانی داده ایم و حتی هشدار داده‌ایم که باید برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی کار فوری و ضروری در این مناطق انجام شود اما با این حرکت های کند نمی توان چندان امیدوار به حل مشکل بود. این روستاها محرومترین مناطق کشور هستند و انگار مردم به جز خدا کسی را ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار