استقرار ۴ موکب برای پذیرایی از زائران خارجی اربعین در کرمان

کرمان ( پانا ) - مدیر کل اوقاف استان با اشاره به تشریح برنامه های ماه محرم این اداره گفت: در راستای اجرای برنامه های سوگواری ماه محرم و صفر و اجرای نیات موقوفات منطبق با برنامه های عزاداری، طرح سوگواره بصیرت عاشورایی امسال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص در سراسر استان برگزارشد.

کد مطلب: ۹۵۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
استقرار ۴ موکب برای پذیرایی از زائران خارجی اربعین در کرمان

حجت الاسلام علی جلالی گفت: در قالب این طرح ویژه برنامه های متعدد فرهنگی و مذهبی شامل تجمع بزرگ عزاداران باعنوان لبیک یا حسین (ع)،همایش نوجوانان حسینی با عنوان احلی من العسل ،مراسم شیرخوارگان حسینی و همایش سه ساله های حسینی با محوریت بقاع متبرکه استان برگزارشد.

حجت الاسلام جلالی اظهار داشت: بخش قابل توجهی از موقوفات استان مربوط به برنامه‌های عزاداری در ایام محرم و صفر است و این اداره در راستای عمل امینانه به نیات واقفین خیراندیش، هر ساله از محل عواید این موقوفات اجرای نیت می‌کند.

وی گفت:یکی ازاقداماتی که امسال سازمان اوقاف در اجرای نیات موقوفات مورد توجه قرار داد، طرح «شمیم حسینی» بود که برای اولین بار این طرح با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی در کشور اجرا شد و در قالب این طرح از محل موقوفاتی که قید مکان ندارند به ۵۲۰ هیأت مذهبی استان بالغ بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک مالی شد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به برنامه های اربعین این اداره گفت: سال گذشته این اداره به عنوان معین استان سیستان وبلوچستان کمک های مالی را به موکب این استان به منظور خدمات به زائران پاکستانی ارائه کرد.

مدیر کل اوقاف استان با بیان اینکه امسال موکب های این اداره در ورودی شهرستان های بم، ماهان ،باغین وسیرجان برای خدمات بیشتر به زائران کشورهای خارجی راه اندازی می شود،تصریح کرد: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی روحانیون مسلط به زبان پاکستانی در موکب های استان مستقر می شوند.

حجت الاسلام جلالی اظهار داشت: امسال مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار به موکب امام رضا (ع) سیستان و بلوچستان از سوی این اداره اختصاص داده شد و در بحث خدمات موکب های داخل استان نیز همچون سال گذشته ،خدمات اسکان، استراحت، پذیرایی و اطعام به زائران خارجی را تا پایان اربعین در دستور کار قرار می دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار