برگزاری جلسه بهبود کیفیت فعالیت های نهضت سواد آموزی در منطقه 11

تهران (پانا) - جلسه بهبود کیفیت فعالیت های نهضت سواد آموزی در منطقه 11 برگزارشد. در این جلسه اهمیت شناسایی و جذب دانش آموزان کم سواد و بازمانده از تحصیل ، دستور کار جلسه قرار داشت.

کد مطلب: ۹۵۹۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه بهبود کیفیت فعالیت های نهضت سواد آموزی در منطقه 11

به گزارش روابط عمومی منطقه 11، این جلسه با حضور سعید شهریاری، معاونت نهضت سواد آموزی اداره کل شهر تهران، قنبری، رئیس اداره سنجش سواد آموزی و رستمیان، نماینده شهرداری و کمیته امداد و بهزیستی و همچنین محمدحسینلونی مدیر منطقه۱۱ و شورای معاونین منطقه 11 در سالن الفبا برگزار گردید.

لونی، مدیر منطقه۱۱ در این جلسه گفت: یکی از وظایف اصلی ما حمایت از سواد آموزی خانواده ها و مددجویان و شناسایی افراد برای اجرای طرح نهضت سواد آموزی است. همچنین همکاری مستمر با مدارس، برای شناسایی افراد بی سواد و کم سواد در سطح مدارس منطقه 11 و معرفی افراد بی سواد و کم سواد به منطقه برای شرکت در کلاس های سواد آموزی که در منطقه برگزار می گردد، از جمله وظایف ماست. لونی همچنین به این نکته اشاره کرد که طرح سواد آموزی اتباع خارجی و شناسایی آن ها نیز در سطح منطقه برای سواد آموزی در حال اجرا است.

در ادامه جلسه مزارعی، رئیس نهضت سواد آموزی منطقه۱۱ گفت : شناسایی افراد بی سواد و کم سواد توسط مدیران مدارس در سطح منطقه در حال اجرا می باشد و مدیران مدارس پس از شناسایی، افراد را تا پایان مهرماه به منطقه معرفی می کنند و در این زمینه هماهنگی لازم صورت پذیرفته است.

مزارعی در ادامه بیان کرد: در طرح سواد آموزی اتباع خارجی ، ظرفیت ثبت نام در منطقه تکمیل گردیده است و فردی از اتباع شناسایی شده که بازمانده از تحصیل باشند در منطقه نخواهیم داشت، همچنین ایشان گفت : با محلات و مساجد، اهالی محله ، شورایاری ها و شهرداری نیز هماهنگی لازم صورت گرفته است که اگر کسانی را شناسایی کرده اند برای اجرای طرح نهضت سواد آموزی به منطقه 11 معرفی می کنند.

در ادامه جلسه رستمیان نماینده شهرداری ، گزارشی ازاجرای کارهای شهرداری منطقه 11 در زمینه طرح بازآموزی بیان نمودند.

همچنین نماینده بهزیستی و کمیته امداد نیز فعالیت های صورت گرفته در طرح بازآموزی و سواد آموزی مددجویان را مطرح و بیان کردند که این طرح در سنین 10 تا 40 سال اجرا می گردد و حدود 600 مدد جو در اجرای این طرح قرار گرفته اند.

شهریاری، معاونت نهضت سواد آموزی اداره کل شهر تهران در ادامه جلسه گفت : تلاش می شود افراد بی سواد و کم سواد و مددجویان ، علاوه بر سواد آموزی ، یک مهارت نیز فرا گیرند، اعتماد بخشی در سطح زندگی و جامعه، حمایت مادی و معنوی نیز از این افراد صورت می گیرد.

شهریاری در ادامه بیان کرد: در سرشماری شهر تهران حدود 90 هزار بیسواد داریم که شناسایی این افراد مشکل می باشد، ما در تلاش هستیم این افراد را شناسایی کنیم تا حلاوت با سوادی و خواندن و نوشتن را به آنها بچشانیم و این امر را برای خود یک تکلیف شرعی و الهی می دانیم.

معاون نهضت سواد آموزی اداره کل شهر تهران ، در ادامه صحبت هایش به این نکته اشاره کرد که استفاده از ظرفیت مدارس و شناسایی اولیاء بی سواد و کم سواد می تواند در طرح بازآموزی، تحول خوبی را در سطح شهر تهران ایجاد نماید و همچنین باید از سایر ظرفیت های موجود در سطح منطقه برای شناسایی این افراد استفاده کرد.

شهریاری به ائمه جماعت مساجد و نیروی بسیج اشاره کرد که می توانند در جذب افراد بی سواد و کم سواد همکاری خوبی با مجموعه نهضت سواد آموزی منطقه داشته باشند.

همچنین شهریاری گفت: هدف کلی اداره نهضت سواد آموزی ، جذب و شناسایی افراد بی سواد و کم سواد و مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد است که برای رفع و ریشه کنی بیسوادی در جامعه در آینده نزدیک می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار