برگزاری همایش دبیران تربیت بدنی شهر قدس

شهرقدس (پانا) - همایش دبیران تربیت بدنی با حضور معاون پرورشی وتربیت بدنی و کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر قدس در سالن شهید دهنو منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۹۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش دبیران تربیت بدنی شهر قدس

در این همایش محمد قاسمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر قدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی و تسلیت ایام سوگواری خاندان عصمت و طهارت (ع)، از دبیران تربیت بدنی منطقه برای کسب موفقیتهای مختلف تقدیر کرد.

او در ادامه به تفسیر آیه لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی کَبَدٍ ازسوره مبارکه بلد اشاره نموده و به این نکته تاکید کرد که یکی از اهداف تربیت بدنی رساندن افراد به آرامش است و اگر دانش آموزان از سنین نوجوانی به آرامش برسند در سنین بالا نیزبه آرامش دست خواهند یافت.

اوافزود: دغدغه همه افراد رسیدن به آرامش میباشدکه یکی از رموز آن در حال زندگی کردن است و لحظه تمرکز لحظه آرامش انسان هست و یکی از بهترین راههای رسیدن به تمرکز، ورزش است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرقدس در ادامه به ورزشهای قهرمانی در آموزش و پرورش و مدارس اشاره کرد و وظیفه معلمان ورزش را استعداد یابی و سوق دادن دانش آموزان به ورزش های همگانی دانست وتاکیدکرد، بیش از اندازه به قهرمانی و کسب مقام در مسابقات ورزشی باعث آسیب روحی و روانی دانش آموزان خواهد شد .

او بیان داشت:مربیان تربیت بدنی باید بر فعالیتهای تربیتی و اخلاقی همراه با ورزش بیشتر از قهرمان پروری تمرکز داشته باشند و
بر دور کردن دانش آموزان از غم و غصه و رساندن آنها به شادی و آرامش توسط کلاس ورزش و مربیان تربیت بدنی در مدارس تاکید شود و بر نقش موثر این دبیران در آینده دانش آموزان اشاره شد.

در بخش بعدی این جلسه از مدارس برتر در فعالیتهای تربیت بدنی در سال تحصیلی 98-97 در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم و مدارس غیر انتفاعی با اهداء جوایز تجلیل بعمل آمد و از محمد چایشی به عنوان حامی ورزش شهر قدس و سیاه منصوری به عنوان پیشکسوت و معلم بازنشسته تقدیر شد.

سعید مولایی کارشناس مسئول تربیت بدنی گزارشی از عملکرد سالانه و مقام های کسب شده در سال تحصیلی گذشته توسط مربیان و دانش آموزان منطقه ارائه نمودند و سپس مسئولین کانون حرکات اصلاحی و سرگروه درس تربیت بدنی منطقه و مسئولین انجمن‌های ورزشی به اعلام دستور العمل‌های سال جدید تحصیلی پرداخت.

اودرباره مشکلات و موارد مورد نیاز دبیران تربیت بدنی سخن گفت و بر استفاده از نیروهای فعال و با انگیزه و تحصیل کرده در حیطه تربیت بدنی و ورزش منطقه تاکید داشت.

سپس سیاه منصوری از مربیان و پیشکسوتان تربیت بدنی شهرقدس سخنرانی کرد و بر خودشناسی و خداشناسی مربیان تاکید کرد.

او اظهار داشت: رسیدن به خداشناسی از مسیر خودشناسی می گذرد و یکی از پیمدهای آن آرامش خواهد بود و معلم ابتدا باید خود را آنالیز کند و در مرحله دوم بتواند خود را تغییر دهد تا برای دانش آموزان همواره نو و جدید باشد و با غرور و خودخواهی بجنگد تا به مرز عشق برسد.

/خبرنگار :شایان میدانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار