صدور ۱۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی اردبیل اعلام کرد: امسال ۱۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد در این استان صادر و ۷۱ مورد پروانه موجود نیز تمدید شده‌است.

کد مطلب: ۹۵۹۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
صدور ۱۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان اردبیل

هاشم علایی، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی اردبیل صدور و تمدید پروانه استاندارد را نشانه تولید دانست و با اشاره به بازدید فنی از ۳۷۰ واحد تولیدی تحت پوشش استاندارد در استان اردبیل گفت: تاکنون ۴۳۲ مورد بازدید از این واحدها انجام شده‌است.

او از نمونه‌برداری از ۵۶۴ محصول تولیدی در استان به منظور ارزیابی استاندارد در سال جاری خبر داد و افزود: بازرسی از شهربازی‌ها و زمین‌های بازی نیز به تعداد ۴۵۶ مورد در سال جاری انجام شده است.

علایی با اشاره به صدور مجوز استاندارد برای ۸۵ اظهارنامه صادراتی و مجوز برای ۱۲۶ اظهارنامه وارداتی از مبادی گمرکی استان در اردبیل و بیله‌سوار بیان کرد: امسال اوزان سنجی نیز به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید و عرضه کنندگان با جدیت و دقت انجام می‌شود.

او افزود: در این زمینه برای ارزیابی دقت وزنی باسکول‌های سنگین جاده‌ای ۱۶۰ مورد آزمون انجام شده و در اوزان سبک نیز یکهزار و ۷۷۴ مورد آزمون به عمل آمده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همچنین گفت: در سال جاری یک هزار و ۴۴۱ مورد اندازه گیری دقت در نازل‌های پمپ بنزین‌های استان هم انجام شده است.

علایی تصریح کرد: هم اکنون ۲۸ آزمایشگاه تخصصی در زمینه تولید مصالح ساختمانی، کالیبراسیون، صنایع غذایی و تست مخازن خودروهای دوگانه‌سوز و پنج واحد آزمایشگاه در زمینه میکروبیولوژی با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل همکاری دارند.

او افزود: برای ۴۶ نفر از متخصصان و کارشناسان همکار با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل نیز پروانه کارشناسی استاندارد صادر شده و ۱۲ پروانه کارشناسی هم برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان صادر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار