معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش خراسان شمالی:

اقتدار مربی ، علم اوست

بجنورد (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش خراسان شمالی در گرد همایی معاونین و مربیان پرورشی شهرستان بجنورد به مناسبت روزجهانی و هفته ملی کودک در محل کانون شهید باهنر گفت: مربیان پرورشی باید اقتدار داشته باشند و فقط در مسائل پرورشی فعالیت کنند و علم آنان باید به روز باشد.

کد مطلب: ۹۵۹۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اقتدار مربی ، علم اوست

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت حوزه پرورشی در آموزش وپرورش ، اظهار داشت: کسانی که فعالیت های پرورشی را کم اهمیت می دانند ، افرادی هستند که اطلاعی از فرهنگ پرورش ندارند همچنین حوزه پرورشی در برنامه های فوق برنامه نقش اصلی را بر عهده دارد وبه این معنا نیست که فقط معاونت پرورشی در برگیرنده عقاید و مذهب دانش آموزان است ، بلکه کتب درسی نیز نقش بسزایی در عقاید مذهبی دانش آموزان دارد و مکمل هم محسوب می شوند.

محمد اکرامی فر ادامه داد: وظیفه اصلی معلم این است که در درجه اول خداشناسی را به دانش آموزان آموزش دهدو سپس اصل های دیگر همه در جهت توحید و خداشناسی. و با توجه به استعداد دانش آموزان باید علم خداشناسی دانش آموزان نهادینه شود تا خدا را دوست داشته باشند و در نتیجه گناهی مرتکب نمی شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی خراسان شمالی ادامه داد: اخلاق به معنی رفتار بر اساس فضیلت های کلی، سپس جزئی و بعد از آن عینی و مصداق در قالب هنر است . و در واقع یکی از دلایل ناتوانی ما در تربیت اخلاقی ، پرداختن به کلیات است نه جزئیات. و ما انتظار داریم در مسائل اخلاقی و تربیتی وارد جزئیات شویم تا شاهد نتایج مطلوبی باشیم.

وی با تأکید براهمیت نماز و نماز خانه های مدارس گفت:نماز در مدارس از اهمیت خاص برخوردار است و باید نماز خانه ها ی مدارس مجهز باشند و یکی از دلایل مشارکت ضعیف دانش آموزان در نماز جماعت مدارس ، عدم شرکت مدیران و دبیران است که امیدواریم با شرکت فعال همکاران مدارس، دانش آموزان نیز به امر نماز اهمیت داده و مشارکت جدی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار