معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

با روش‌های دیروز نمی‌توان کودکان امروز را برای فردا تربیت کرد

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ضمن گرامیداشت هفته کودک و تبریک این ایام گفت: پرورش کودکانی با نشاط و سرزنده که در تمام ساحت‌ها رشد کنند، هدف همه‌ی ماست و با روش‌های دیروز نمی‌توان کودکان امروز را برای فردا تربیت کرد.

کد مطلب: ۹۵۹۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
با روش‌های دیروز نمی‌توان کودکان امروز را برای فردا تربیت کرد

ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: هفته کودک فرصتی را فراهم می­کند که بتوانیم فرزندان پاک این مرز و بوم را بهتر درک کنیم و با دقت نظر و آینده‌نگری در جهت مرتفع کردن نیازهایشان تلاش کنیم.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: پرورش کودکانی با نشاط و شاداب در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک وظیفه است کودکانی که آینده این مرز و بوم را رقم می‌زنند در دستان ما پرورش می‌یابند.

وی توجه به اقتضائات کودکی را رویکرد اساسی معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان دانست.

فضلی به فرمایش حضرت علی (ع) اشاره کرد، که می فرماید «کودکان را فقط به شکل خویش تربیت نکنید زیرا آنان برای زمانه‌ای غیر از زمان شما آفریده شده‌اند»، نباید روح و روان کودکان­مان را با مطالبی که برای آینده آن‌ها سودی ندارد انباشته کنیم و برای آن‌ها چهارچوب­‌هایی تعریف کنیم که خلاقیت و سرزندگی را از آن‌ها بگیرد.

وی ضمن اشاره به شعار امسال هفته کودک، «آینده را باید ساخت» تاکید داشت: کودکان ما باید تربیتی متوازن و بر اساس ساحت‌های تربیتی تجربه کنند و در تمام جهات رشد یافته باشند.

کودکان ما شادابی و خوشحالی و روحیه امید را از منابع مختلفی کسب می­کنند و شادابی و نشاط والدین آن‌ها و اولیاء مدرسه و مراکز آموزشی تاثیر بسیار عمیق در به‌وجود آمدن اعتماد به نفس و شادابی آن‌ها دارد.

وی افزود: بزرگان ادب فارسی از جمله مولانا بر این نکته تاکید دارند که «چون با کودک سر وکارت افتاد زبان کودکی باید گشاد»، با کودکانمان با زبان نرم و لطیف و پر از احساس خودشان صحبت کنیم.

وی به کلام رسول اکرم (ص) اشاره کرد که فرموده‌اند: هرکس که نزد او کودکی هست باید در پرورش او کودکانه رفتار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار