انجام بیش از ۹۳ هزار فقره بازرسی از اصناف آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۳ هزار و ۴۴۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، خدماتی، عمده و خرده فروشی، انبار و سردخانه‌های استان صورت گرفته‌است.

کد مطلب: ۹۵۹۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
انجام بیش از ۹۳ هزار فقره بازرسی از اصناف آذربایجان‌غربی

علیرضا محمودی افزود: با این بازرسی ها پنج هزار و ۷۳۴ مورد تخلف کشف و برای رسیدگی به آنها پرونده تشکیل شده است.

وی ادامه داد: برای این تعداد پرونده نیز ۳۸۷ میلیارد ریال جریمه پیشنهاد و به اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی ارسال شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت در راستای رصد و پایش انبارها و مراکز نگهداری کالا ۲ هزار و ۵۳۴ مورد بازرسی در استان انجام شده که از این تعداد ۴۰ پرونده تخلف به ارزش ریالی ۳۴ میلیارد ریال برای رسیدگی به مراجع دارای صلاحیت ارسال شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: طی این مدت ۲ ‌هزار و ۳۵۶ مورد شکایت‌های مردمی نیز وجود داشت که از این تعداد یک‌هزار و ۵۱۷ مورد شکایت تلفنی، ۶۶۷ شکایت حضوری و ۱۷۲ مورد شکایت کتبی بود.

محمودی اضافه کرد: بعد از بررسی و رسیدگی به شکایات مردمی یک‌هزار و ۱۴۹ مورد تخلف اثبات شد.

وی با اشاره به اینکه چهار درصد از واحدهای صنفی کشور در این استان قرار دارد، گفت: ۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد دارای پروانه در این استان در حال حاضر فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: ۲۰ هزار و ۵۶۷ مورد از اصناف فعال در بخش تولیدی، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیعی، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدماتی و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدمات فنی فعالیت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار