مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

اولیای دانش آموزان در فعالیت‌های مدارس مشارکت کنند

بجنورد (پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امیدواریم که خانواده‌ها علاوه بر دغدغه تحصیل دانش آموزان، دغدغه بیشتری نسبت به تربیت آنها داشته و در فعالیت‌های مدارس همکاری نمایند.

کد مطلب: ۹۵۹۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اولیای دانش آموزان در فعالیت‌های مدارس مشارکت کنند

عباس سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: فعالیت‌های آموزش و پرورش در قالب پروژه مهر از نیمه دوم تیرماه شروع شده و کلیه فعالیت ذیل این پروژه و در قالب 5 کارگروه با وظایف مشخص در حال اجرا است.

سعیدی در ادامه افزود: در سال تحصیلی جدید، آموزش و پرورش استان با 15000 همکار آموزشی و در 2300 آموزشگاه در قالب 3600 کلاس درس شروع به فعالیت نموده است که در سال تحصیلی جدید قریب به 180000 دانش آموز در کلیه مقاطع از پیش دبستانی تا متوسطه مشغول به تحصیل شده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اولویت ثبت نام دانش آموزان در محل زندگی خود، افزود: تنوع مدارس از مواردی است که آموزش و پررش را نیز رنج می دهد و سیاست نیز بر این مبناست که از تنوع مدارس کاسته شود تا بخشی از مشکلاتی که در زمینه محل زندگی دانش آموزان است نیز حل شود تا از دغدغه خانواده‌ها کاسته شود.

سعیدی در ادامه گفت: به دلیل وجود کمبودها نمی توانیم مدارس فنی و حرفه ای و کارودانش را در هر منطقه ای ایجاد کنیم و دانش آموزانی که ملزم به ثبت نام در این مدارس هستند به ناچار باید بعد مسافت را نیز در نظر داشته باشند اما در خصوص مدارس هیئت امنایی و عادی سعی شده است تا بصورت متوازن در شهر توزیع شوند. با این وجود تاکنون دانش آموزی نداشته ایم که بخاطر بعد مسافت از تحصیل باز بماند و مدیران نیز اجازه ندارند که در صورت وجود ظرفیت از ثبت نام دانش آموزان خودداری کنند.

عباس سعیدی در ادامه با اشاره به توزیع ظرفیت‌ها گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان نیز این سیاست را دنبال می کند تا دانش آموزان را بر اساس علاقه، استعداد و همچنین توازن رشته‌ای توزیع کند تا مشکلی در زمینه ظرفیت مدارس ایجاد نشود.

وی در خصوص دریافت مبالغی هنگام ثبت نام از دانش آموزان، گفت: در شرایط فعلی و با توجه به هزینه‌ها اداره مدارس بسیار سخت شده است و دریافت مبالغی جهت ثبت نام دانش آموزان به معنی هزینه‌های تحصیل نیست و فقط جهت مشارکت اولیا برای بخشی از فعالیت های فوق برنامه است. اما مدیران اجازه ندارند تا در صورت عدم توانایی پرداخت مبلغ از ثبت نام جلوگیری کنند و یا به دلایل مختلف از ارائه خدمات خودداری نمایند بلکه باید اینگونه موارد در انجمن اولیا و مربیان، هسته مشاوره و دیگر قسمت رفع و رجوع شود.

سعیدی با اشاره به بحث سرویس‌های مدارس، افزود: در بحث سرویس‌های مدارس نیز آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای داشته و با همکاری سایر دستگاه های مرتبط و همچنین سازمان دانش آموزی در خصوص ایمن سازی ونظارت بر سرویس‌های مدارس اقدامات خوبی انجام گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در خراسان شمالی برای سال تحصیلی جدید در دو مقطع ابتدایی و متوسطه دوم ثبت سفارش انجام گرفته است که در مقطع ابتدایی بیش از 105000 کتاب و در مقطع متوسطه دوم نیز برای 25000 دانش آموز کتاب تحویل مدارس شده است. همچنین کتاب دانش آموزان متوسطه اول نیز با توجه به نیاز دانش آموزان تحویل کتاب فروشی‌ها جهت توزیع شده است.

سعیدی در پایان با اشاره به طرح خانه و مدرسه گفت: امیدواریم که خانواده‌ها علاوه بر دغدغه تحصیل دانش آموزان، دغدغه بیشتری نسبت به تربیت دانش آموزان داشته و در فعالیت‌های مدارس همکاری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار