اولین برنامه اجرایی سند تحول بنیادین ادارات آموزش‌وپرورش در فارس رونمایی شد

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس ، اجرای صحیح سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را مهمترین هدف در این نهاد برشمرد و افزود: همه تلاش‌ها باید به سمت اجرای صحیح سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش باشد و این مهم‌ترین هدف ماست.

کد مطلب: ۹۵۹۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین برنامه اجرایی سند تحول بنیادین ادارات آموزش‌وپرورش در فارس رونمایی شد

علی عسکر نجفی در آیین رونمایی از اولین برنامه اجرایی سند تحول بنیادین ادارات آموزش‌وپرورش و بسته انتظارات از مدیران مدارس ،در ناحیه 4 آموزش‌وپرورش شیراز، گفت: هر کار صحیحی نیازمند بنیاد و طرحی قوی است و باید چارچوب خاص و نقشه راه داشته باشد تا مسیر رشد را طی کند و سند تحول بنیادین ،نقشه راه آموزش‌وپرورش است.

او تأکید کرد: انتظار این است که آموزش‌وپرورش به‌عنوان بزرگ‌ترین و فراگیرترین دستگاه اجرایی که عملکرد آن بر دیدگاه اقشار مختلف جامعه تأثیر بسزایی دارد، دارای ساختاری نظام‌مند و منسجم باشد.
نجفی با اشاره به پیشینه آموزش‌وپرورش و نداشتن ساختار ویژه برای پیشبرد اهداف در این نظام که بیشتر به‌صورت سلیقه‌ای انجام می‌شد، گفت: حرکت‌های ذوقی و سلیقه‌ای گذشته در آموزش‌وپرورش موجب شد تا خروجی این نظام تربیتی ، متناسب با نیازهای اجتماعی ما نباشد و افرادی را تحویل جامعه داد که توان مقابله با آسیب‌های مختلف اجتماعی را نداشته و دیدگاه اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی نظام‌یافته‌ای نداشته باشند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس ارجح دانستن آموزش بر پرورش را در نظام تعلیم و تربیت موجب خسارت دانست و گفت: فلسفه تعلیم و تربیت در نزد خانواده و مدرسه به‌عنوان ارکان آموزش‌وپرورش منطقی نبود و حاصل آن نظام کنکور محور و بروز مشکلات متعدد برای خانواده و جامعه شد.
وی عرصه‌های تربیتی همچون تربیت اعتقادی،عبادی، اخلاقی و سیاسی و اقتصادی و ... را گمشده آموزش‌وپرورش دانست و گفت: مطالبه مقام معظم رهبری و جامعه ،تغییر نظام تربیتی وارداتی کنونی است که موجب شکل‌گیری سند تحول بنیادین شد و اکنون این سند مسیر خود را برای اجرایی شدن در همه سطوح آموزشی و پرورشی آغاز کرده است.
نجفی اعتقاد مدیران آموزش‌وپرورش را به سند تحول بنیادین ضروری دانست و گفت: راه موفقیت نظام تعلیم و تربیت ما در اجرای صحیح این سند است و مدیران به‌عنوان افسران اجرای این سند در مدارس هستند که می‌توانند زمینه تبدیل آن را به گفتگو و فرهنگ عمومی فراهم نمایند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس ادامه داد: تغییر نگرش اولین لازمه اجرایی شدن سند تحول بنیادین است و این اقدام می‌تواند در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و معلمان شکل گیرد.
در این مراسم که با حضور مدیران مدارس و جمعی از مسئولان آموزش‌وپرورش ناحیه 4 شیراز برگزار شد، از برنامه اجرایی سند تحول بنیادین و بسته انتظارات ویژه مدیران مدارس در هر سه مقطع تحصیلی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار