ثبت‌نام بیش از ۳۹ هزار زائر اربعین از آذربایجان‌غربی در سامانه سماح

ارومیه (پانا) - مدیر حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: ۳۹ هزار و ۲۰۶ زائر که از شهرستان‌های مختلف استان قصد حضور در پیاده‌روی میلیونی اربعین را دارند، در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۵۹۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام بیش از ۳۹ هزار زائر اربعین از آذربایجان‌غربی در سامانه سماح

محمدرضا ندیری با اشاره به اینکه این میزان بیش از ٢ برابر مجموع زائران سال گذشته است، افزود: بیشترین تعداد ثبت‌نامی از شهرستان‌ ارومیه با ۹ هزار و ۳۷۲ نفر بوده است.

وی ادامه داد: فرآیند ثبت‌نام در سامانه سماح مربوط به پیاده‌روی اربعین حسینی از ۱۹ شهریور امسال /عاشورای حسینی/ آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌ها امسال حدود ۴۵ هزار نفر زائر اربعین از آذربایجان‌غربی در پیاده‌روی میلیونی اربعین حضور می‌یابند که روند ثبت‌نام آنان در روزهای آتی نیز ادامه خواهد یافت.

مدیر حج و زیارت آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه همه افرادی که قصد دارند در پیاده‌روی اربعین حاضر شوند باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، بیان کرد: این سامانه به نشانی samah.haj.ir فعال است و افراد علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به این سایت و پرداخت ۲۵ هزار تومان در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کنند.

ندیری ادامه داد: از کل هزینه‌های پرداختی در این سایت ۲۲ هزار تومان مربوط به بیمه و خدمات درمانی در ایام پیاده‌روی اربعین است و در صورت وقوع حادثه یا فوت زائر ۳۰۰ میلیون تومان غرامت به آنان پرداخت می‌شود.

حضور مردم ایران در پیاده‌روی اربعین از روزهای پس از عاشورای حسینی آغاز شد و با نزدیک شدن به روز اربعین / ۲۷ مهر/ به اوج می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار