افزایش نسبی دما در برخی مناطق کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور با اعلام وضع هوای کشور از افزایش نسبی دما در برخی مناطق کشور طی دو روز آینده خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۹۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش نسبی دما در برخی مناطق کشور

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، تا روز پنج‌شنبه 18 مهرماه در ساعات بعدازظهر در جنوب و شرق فارس، جنوب کرمان، شمال و غرب هرمزگان رشد ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز 16 مهرماه در جنوب بوشهر و مناطقی از خلیج فارس، رگبار و رعد و برق و در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

بعدازظهر چهارشنبه 17 مهرماه در سواحل دریای خزر و استان اردبیل ابرناکی، بارش باران و وزش باد شمالی پیش‌بینی می‌شود. روز پنجشنبه 18 مهرماه گستره بارش، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را نیز شامل می‌شود.

روز جمعه 19 مهرماه در نوار شمالی کشور افزایش موقتی دما و آسمانی صاف خواهیم داشت، طی روز شنبه و یکشنبه 20 و 21 مهرماه با گذر موج تراز میانی جو و نفوذ جریانات خنک شمالی روی سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد و کاهش دما در این مناطق و بخش‌هایی از استان اردبیل و آذربایجان شرقی رخ می‌دهد.

بر این اساس طی این دو روز در دامنه‌های استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و در دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل استان‌های کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان و ایلام نیز رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق، وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 17 و 18 مهرماه با افزایش سرعت وزش باد در شرق کشور به ویژه منطقه زابل پدیده گرد و خاک در این منطقه دور از انتظار نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار