نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

راهپیمایی اربعین تمرین در جهت حرکت به سمت ظهور است

مشهد (پانا)- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: راهپیمایی اربعین یک حرکت و پیاده روی ساده نیست بلکه یک تمرین در جهت حرکت به طرف ظهور است.

کد مطلب: ۹۵۹۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
راهپیمایی اربعین تمرین در جهت حرکت به سمت ظهور است

آیت الله احمد علم الهدی ظهر امروز در مراسم بدرقه کاروان دانش آموزی اربعین حسینی که در مهدیه مشهد برگزار شد؛ بیان کرد: میلیون ها نفر در راهپیمایی اربعین شرکت کردند و می کنند اما در بین حضور شما دانش آموزان که سرآغاز زندگی خود را در این راهپیمایی قرار دادید با یک موضوعیت خاصی برخوردار است.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که "راهپیمایی اربعین سرآغاز تمدن نوین اسلامی است" گفت: در این جمله مقام معظم رهبری تفسیر تمدن نوین اسلامی روشن می شود.
وی افزود: اولین ویژگی که در راهپیمایی سیدالشهدا وجود دارد عبارت از تشکل و تجمع مومنان است که این انسجام سرآغاز تمدن نوین اسلامی است.
وی با اشاره به ویژگی دوم راهپیمایی اربعین بیان کرد: ویژگی دوم راهپیمای اربعین حاکمیت عشق و احساس بر این حرکت است، تمام این حرکت و قدم برداشتن ها آمیخته با یک انقلابی است که در درون مرد و زنی که در این حرکت شرکت می کند وجود دارد.
آیت الله علم الهدی عنوان کرد: قدم ها در راهپیمایی اربعین با دو چیز یکی ذکر سلام و عشق و ارادت به امام حسین (ع) در زیر لب و قطرات اشک که پهنای گونه دلدادگان امام حسین (ع) را فرا گرفته، همراه است و چنین حرکتی در هیچ مجرایی در زندگی انسان ها سابقه ندارد و این خاصیت راهپیمایی اربعین به سمت کربلا است.
وی با اشاره به ویژگی سوم راهپیمایی اربعین؛ بیان کرد: این عشق و احساسی که در این حرکت و راهپیمایی وجود دارد در تمدن نوین اسلامی ما هم این است که در اجرای تمدن نوین اسلامی زندگی ها هوس نیست و در توده ای از جریانات رفاه تفسیر نمی شود، در تمدن نوین اسلامی زندگی در حرکت و پویایی است آن پویایی که با یک انگیزه درونی عشق با قدرت، جهاد و فعالیت هر چه بیشتر ادامه دارد و این ویژگی دوم راهپیمایی اربعبن است که مقدمه تمدن نوبن اسلامی قرار داده است..
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی هایی که در تمدن نوین اسلامی قرار داده است مسئله عقلانیت و اندیشبدن است؛ افزود: معمولا حرکت های ما در زندگی سهمی در زندگی ما دارد، انگیزش حرکتی انها گاهی تمایلات نفسانی است و برای تحقق خواسته های نفسانی عقلانیت به کار می رود و عقل به عنوان ابزار مورد بهره برداری قرلر می گیرد تا میل غریزی کامل تر انجام شود لذا این یکی از آثار و خواص زندگی تمدن نوین اسلامی است و پیاده روی اربعین از این خاصیت برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی های تمدن نوین اسلامی همزیستی مسالمت آمیز انسانها با یکدیگر است، در این تمدن انسان ها به هم عشق می ورزند و نسبت به یکدیگر احساس مسیولیت می کنند، افرادی که در راهپیمایی اربعین به بک طرف حرکت می کنند نیز نسبت به یکدیگر احساس خاصی دارند و یک حریان عاشقانه ای در همزیستی بین این افراد حاکم است و نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت می کنند.
وی افزود: حرکت انسانهای مومن در تمدن نوین اسلامی نیز حرکت به یک نقطه و آن هم تحصیل رضای خداست و در این راهپیمایی هم افراد به یک نقطه آن هم به سمت حرم سید الشهدا حرکت می کنند.
وی با بیان اینکه عرصه جوانی و نوجوانی عرصه حرکت، تیکاپ و خیز گرفتن در زندگی است؛ گفت: نوجوانان می خواهند از بک نقطه ای خیز بگیرند اما کدام نقطه خوب است ممکن است نقطه خیز آنان، کار، هنر و یا هوس باشد اما خیز گرفتن شما در زندگی از عشق امام حسین (ع) است و این عشق به سیدالشهدا (ع) را در جربان زندگی خود در آینده لمس خواهید کرد و اثر آن را خواهید دید.
آیت الله علم الهدی بیان کرد: راهپیمایی اربعین یک حرکت و پیاده روی ساده نیست بلکه یک تمرین در جهت حرکت به طرف ظهور است
و اینکه دشمن با ابن راهپیمایی مخالف است و تا آنجایی که می تواند اخلاگری ایجاد می کند چون میدانند این پیاده روی با یک سلام گفتن تمام نمی شود.
وی افزود: اگر پیاده روی اربعین فقط زیارت بود مسلما دشمنان ناراحت نمی شدند، افرادی که در این راهپیمایی شرکت می کنند دنبال مظهر امام حسین (ع) هستند و اگر مظهر امام حسین (ع) در عرصه های اجتماعی افراد حضور پیدا کرد این حرکت جهانگیر می شود و بر دنیا حاکم می شود و وقتی ابن اتفاق بیفتد تمام سفره جهانخواری استکباری جمع می شود.
وی اظهار کرد: در تداوم راهپیمایی اربعبن دشمنان مسئله ظهور و فرج را می بینند.
امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: در حالی که چهل سال از انقلاب گذشته مردم شاهد تحولات بسیاری در عرصه های مختلف بودند و شما به عنوان نسل چهارم انقلاب نسل همه تحولات، فراز و نشیب های چهل ساله اول انقلاب هستید، دید، بینش، تشخیص و تحلیل شما نسبت به مسائل دینی و اعتقادی فرق می کند.
وی عنوان کرد: وقتی امام زمان ظهور می کنند مسئله کربلا رشد جهانی پیدا می کند و مردم حسین شناس شده اند و این راهپیمایی و این تجمع مردم ابزار توسعه شخصیت امام حسین (ع) است و ایشان را طوری جهانی می کنند که وقتی امام زمان ظهور می کنند خودشان را منتسب به ایشان معرفی می کنند لذا دشمنان سعی در تضعیف و براندازی این حرکت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار