استانداریزد: درصد بالایی از مدارس استان یزد فرسوده است

یزد(پانا)-"محمدعلی طالبی" در آیین تکریم ومعارفه مدیرکل نوسازی ، توسعه وتجهیز مدارس استان یزد گفت: بر خلاف آن چیزی که خیلی افراد تصورمی کنند استان یزد مشکلی در زمینه فضای آموزشی نداشته باشد، امروز درصد بالایی از مدارس استان یزد فرسوده است که باید تخریب و بازسازی شود.

کد مطلب: ۹۵۹۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
استانداریزد: درصد بالایی از مدارس استان یزد فرسوده است

"طالبی" تصریح کرد: علت این موضوع این است که خیلی از مدارس ما در مقطعی احداث شده که الان 40 یا 50 سال از آن زمان می گذرد واین موضوع فشار مضاعفی را بر اعتبارات دولتی ایجاد می‌کند .

وی یزد را سومین استان‌ با بیشترین نرخ مهاجرت پس از تهران و البرز دانست و گفت: از این جهت توجه به نیازهای جدید و دانش‌آموزان جدید بسیار ضروری است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در بحث تجهیزات مدارس هم مایه تاسف است که با همه اقدامات و فعالیت‌هایی که صورت گرفته، برای من به عنوان استاندار باور کردنی نیست که مدرسه‌ای در مرکز استان یزد با چنین محدودیت‌هایی مواجه باشد.

استاندار یزد تصریح کرد: با همه زحماتی که خیرین بزرگوار کشیدند و یکی از بهترین عملکردهای کشور را داشتند و همچنین با تمام تلاش‌هایی که برای جذب اعتبارات دولتی صورت گرفت ولی در عین حال مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که روز به روزهم این مشکلات، موانع و محدودیت‌ها خودش را بیشتر نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در شهر و استانی که همه مردم این انتظار را دارند که فرزندانشان با رتبه‌های بالا در دانشگاه حضور داشته باشند و بتوانند تحصیلات عالی خوبی انجام دهند، بحث هوشمندسازی مدارس و استفاده از تجهیزات پیشرفت بسیار مورد انتظار والدین دانش‌آموزان است.

"طالبی " بیان کرد: ارتباط تنگاتنگ با مجمع خیرین و خیرین مدرسه ساز در استان موضوعی است که حتما باید به صورت جدی مد نظر باشد و همه خیرین باید نوسازی مدارس را خانه خود بدانند و همه ظرفیت ها و شرایط هم باید برای حضور خیرین در این عرصه فراهم شود.

وی افزود: با توجه به حجم محدودیت‌ها و کمبودهایی که در فضاهای آموزشی استان یزد داریم، به نظر می‌رسد نیاز به یک جهاد مدرسه‌سازی خیرین داریم.

استاندار یزد عنوان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا سرمایه‌های خرد خیرینی که توانایی ساخت یک مدرسه کامل را به تنهایی ندارند فراهم شود و مدارس خیری با مشارکت تعداد بیشتر خیر احداث شود.

دراین مراسم "جواد ذاکر" به عنوان مدیر کل نوسازی ، توسعه وتجهیز مدارس استان یزد معرفی شد و از زحمات مدیرکل پیشین این اداره تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار