وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد: مشکل کمبود معلم در بستر قانونی جذب نیروهای جدید برطرف خواهد شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش خبر داد کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش در حال برآورد تعداد دقیق معلم برای مدارس کشور هستند تا در بستر جذب قانونی نیروهای جدید، این نیاز برطرف شود.

کد مطلب: ۹۵۹۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد: مشکل کمبود معلم در بستر قانونی جذب نیروهای جدید برطرف خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان؛ محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه نشست روسای ادارات آموزش و پرورش این استان در جمع خبرنگاران گفت: برآوردهای وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو کمبود حدود 108هزار معلم بود که اکنون با اعمال راهکارهای قانونی و اتخاذ تدابیر لازم از قبیل بکارگیری نیروهای رسمی با پرداخت اضافه کار و همچنین تبدیل وضعیت نیروهای واجد شرایط جبران شده است.

او افزود: در روزهای آینده نیز محدودیت‌های موردی در برخی مدارس برطرف می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال مشکل کمبود معلم در مدارس کشور به مراتب کمتر از پارسال است و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد.

محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه در سال‌های آینده تعداد زیادی از معلمان کشور بازنشسته خواهند شد، افزود: در همین راستا نیازهای وزارت آموزش و پرورش در گزارشی به دولت اعلام شده است و اکنون کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش، در حال برآورد تعداد دقیق معلم برای مدارس کشور هستند تا در بستر جذب قانونی نیروهای جدید، این نیاز برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار