غریب‌پور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن خبر داد:

ظرفیت اکتشاف معدنی امسال به 310 هزار کیلومتر افزایش می‌یابد

رئیس ایمیدرو می‌گویدظرفیت پیش‌بینی شده اکتشاف معدنی پارسال ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع بود که امسال به ۳۱۰ هزار کیلومتر مربع افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۹۵۹۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت اکتشاف معدنی امسال به 310 هزار کیلومتر افزایش می‌یابد

خداداد غریب پور در هشتمین همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدن و صنایع معدنی ایران در مصلی امام خمینی، افزود: امسال یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده به منظور رونق بخشیدن به فعالیت‌های معدنی، اجرای طرح فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس است که فعال سازی ۱۵۰ معدن با زمینه اشتغال سه هزار نفر به شکل جدی دنبال می‌شود البته وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس را برای ۵۰۰ معدن در دوره پنج ساله دنبال می‌کند که انتظار دارد موجب اشتغال ۲۵ هزار نفر شود.
وی اضافه کرد: بررسی عملکرد بخش معدن و صنایع معدنی در مدت پنج ماهه نخست امسال نشان‌دهنده رشد در زمینه تولید فولاد، مس، گندله و کنسانتره است.
غریب پور گفت: برنامه افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های معدنی از دیگر برنامه‌های حمایت و پشتیبانی از فعالیت بخش خصوصی در این عرصه است که امسال رقم ۳۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و برای سال ۱۳۹۹ این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
همچنین در این همایش داریوش اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، گفت: تعیین ۲۰ درصد از میزان حقوق دولتی معادن برای تمرکز بر روی پژوهش توسط هریک از بهره برداران معدنی، نقش مهم تحقیق و پژوهش در فعالیت‌های معدنی را نشان می‌دهد.
وی اضافه کرد: سالیانه بطور متوسط هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن به خزانه دولت واریز می‌شود و چنانچه ۳۰۰ میلیارد تومان از این رقم صرف پژوهش شود، نقش موثری در رشد فعالیت‌های معدنی خواهد داشت.
اسماعیلی گفت: امروز در حالی که دشمن با تحریم‌های ظالمانه قصد انزوا و ضربه به اقتصاد کشورمان را دارد، شاهد رشد تولیدات در بخش معدن و صنایع معدنی هستیم، به گونه‌ای که اثر تحریم‌ها را به صفر می‌رسانیم.
وی افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی با برنامه و تدوین قوانین لازم، نقدینگی سرگردان جامعه را که بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده به سمت معدن هدایت کنند، تا با این اقدام، تولید و اشتغال در کشور رونق یابد.
برگزاری هشتمین همایش و نمایشگاه بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن
هشتمین همایش و نمایشگاه بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران با حضور شرکت‌های داخلی و نمایندگان ۱۸ کشور جهان در مصلی تهران گشایش یافت.
در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری معدن بیش از ۱۳۰ شرکت و بنگاه اقتصادی داخلی و خارجی از کشور‌های ایتالیا، آلمان، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکیه، کره جنوبی، ژاپن، هلند، سوئد، بلژیک، اسپانیا، چک، لهستان، رومانی، کانادا، پاکستان و هند حضور دارند.
برگزاری کارگاه علمی و تخصصی توسط گروه‌های آموزشی مجرب و استادان دانشگاه و با همکاری دانشگاه‌های معدنی، سازمان‌ها و تشکل‌های معدنی کشور از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه و همایش سه روزه است.
ایران بیش از ۵۵ میلیارد تن ذخایر مواد معدنی و بیش از ۶۶ ماده معدنی دارد از این رو برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست فرصتی است تا در چارچوب اقتصاد مقاومتی بتوان صنعت معدن را جایگزین صنعت نفت کرد.
هشتمین نمایشگاه بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران تا ۱۷ مهر در شبستان مصلی بزرگ امام خمینی آماده بازدید علاقه‌مندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار