رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت:

48درصد زمینهای کشاورزی در کاشمر مستعد کشت پنبه است

کاشمر (پانا)- رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: 48درصد زمینهای کشاورزی در کاشمر مستعد کشت پنبه است.

کد مطلب: ۹۵۹۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
48درصد زمینهای کشاورزی در کاشمر مستعد کشت پنبه است

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر و دبیر این همایش گفت: کاشمر در سالهای دور از قطب های تولید پنبه محسوب می شد اما در 25سال گذشته به سبب خشکسالی، کم شدن ارزش افزوده کشت پنبه و واردات بی رویه نخ، کشت پنبه در این منطقه کم رونق شده است.

هادی معماریان افزود: هم اکنون کاشمر بعد از سبزوار، نیشابور، سرخس و رشتخوار جایگاه پنجم را در کشت پنبه در استان داراست.

وی با اشاره به اینکه 48درصد زمینهای کشاورزی در کاشمر مستعد کشت پنبه است گفت: با برگزاری این همایش برای تبدیل کاشمر به پایلوت کشت پنبه در منطقه تلاش میکنیم.

معماریان افزود: شناسایی و احیای حلقه های مفقوده بازار رسانی محصول پنبه، ایجاد ارزش افزوده این محصول و ترغیب و احیای کشت پنبه بین کشاورزان،ترویج کشت ارقام کم اب طلب پنبه از دیگراهداف برگزاری این همایش است.

وی گفت: وجود کشت و صنعت انابد از بزرگترین تولید کنندگان پنبه استان، کارخانه لنترگیری و کارخانه نساجی کاشمر از ظرفیتهای بالفعل شهرستان در زمینه محصول پنبه به شمار می رود.

معماریان با اشاه به فعالیت 300هزار نفر در کشور در حوزه صنعت پنبه و نساجی در مشاغل مختلف، رونق کشت پنبه را عامل اشتغالزایی و رونق تولید در کشور دانست.

این همایش با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، مجتمع فولاد کاشمربه عنوان معین اقتصادی شهرستان کاشمر، جهاد کشاورزی و ایستگاه تحقیقات کشاورزی، منابع طبیعی استان و مرکز آموزش عالی کاشمر با حضور 500شرکت کننده در سالن سرو این شهرستان برپا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار