الهیار: تعامل اندیشه با والدین در مدیریت خوب مدرسه موثر است

تهران (پانا) - مراسم انتخابات انجمن اولیا و مربیان با حضور علی الهیار، معاون پشتیبانی و توسعه وزارت آموزش و پرورش، عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش و عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران، در مدرسه آیین روشن واقع در منطقه 3برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۹۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
الهیار: تعامل اندیشه با والدین در مدیریت خوب مدرسه موثر است

علی الهیار، معاون پشتیبانی و توسعه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت انجمن اولیا و مربیان گفت: اگر معتقد باشیم خانواده مدرسه اول و مدرسه، خانواده دوم دانش آموز است، قطعا مدرسه را یک نهاد اجتماعی می دانیم که امور مربوط به اخلاق و فرهنگ در آن انجام می شود.
وی افزود: اضطراب کنکور و آن نگاه والدین نسبت به الزام دانش آموز برای رفتن به دانشگاه چه بر سر آموزش فرزندان مان آورده است.

وی افزود: تربیت تک بعدی کمکی به آینده خوب فرزندان ما نمی کند. فرد تک بعدی اثرات بدش بیشتر از اثرات مثبتش است. پس تعامل فکرها و اندیشه ها و رویکردهای والدین بسیار مهم است.
وی افزود: آموزش و پرورش با تعدد مدارس آیین نامه هایی طراحی کرده است اما بخاطر منابع مالی نبوده است. اگر مدرسه هیات امنایی است برای استفاده از ظرفیت تمامی والدین است.
الهیار افزود: مدرسه ای موفق است که همه ذینفعان را در این مهم وارد کند. اگر نظرات ذینفعان درکنار نظر متخصصین قرار گیرد، بسیار اثربخش خواهد بود. ما باید انجمن اولیایی داشته باشیم که اداره مدرسه را بهبود دهیم. ما هم در آموزش و پرورش بی نیاز از نظرات والدین نیستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار