حاجی‌میرزایی: آموزش‌وپرورش با همراهی نمایندگان مجلس می‌تواند وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهد

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش هماهنگی دستگاه‌های مختلف را در حل مشکلات بسیار مؤثر دانست و تاکید کرد آموزش‌وپرورش با همراهی نمایندگان مجلس می‌تواند وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهد.

کد مطلب: ۹۵۹۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی: آموزش‌وپرورش با همراهی نمایندگان مجلس می‌تواند وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی‌میرزایی در نشست مشترک کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: «آموزش‌وپرورش تلاش می‌کند تا با همکاری و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حل مشکلات بپردازد.»

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: «همه همت خود را برای رفع مشکلات آموزش‌وپرورش به کار می‌گیریم، مشکلات به وجود آمده با تعامل باید حل شود. قلباً و عملاً از وزیر آموزش ‌و پرورش حمایت خواهیم کرد تا مشکلات حل شود اما انتظار تعامل بیشتر از طرف وزارت آموزش‌وپرورش را داریم.»

محمدمهدی زاهدی ادامه داد: «برای حل مشکلات آموزش‌وپرورش باید برنامه‌های کوتاه‌مدت و درازمدت داشته باشیم. آیین‌نامه استخدامی نیروهای حق‌التدریسی که از سوی دولت نوشته‌ شده است با روح قانون مجلس متفاوت است بنابراین در مورد دستورالعمل‌های این آیین‌نامه باید تعامل داشته باشیم تا بتوانیم به آنچه مورد انتظار مجلس بوده است، نزدیک‌تر شویم.»

باید از پتانسیل فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهیدرجایی استفاده شود

او به استخدام نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش مطابق ماده ۲۸ اشاره کرد و گفت: «فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه شهیدرجایی باید مانند فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند زیرا این دانشجویان هم مانند دانشجویان دانشگاه فرهنگیان درس‌هایی برای آماده شدن در شغل معلمی می‌خوانند و باید از پتانسیل فارغ التحصیلان این دانشگاه استفاده شود.»

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به فارغ‌التحصیلان رشته‌هایی مانند علوم تربیتی، آموزش ابتدایی، آموزش ریاضی، شیمی، فیزیک و ... که از سایر دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند اشاره کرد و افزود: «این افراد در مواد درسی خود آموزش‌های تربیتی هم می‌بینند که برای معلمی مناسب است بنابراین می‌توان از این افراد در آموزش‌وپرورش و برای معلمی استفاده شود. باید اولویتی برای این افراد در استخدام آموزش ‌و پرورش فراهم شود.»

زاهدی گفت: «تشکیلات اداری آموزش‌وپرورش نیاز به ساماندهی دارد باید با تشکیلاتی چابک و سریع بتوانیم مشکلات را حل کنیم، تشکیلات موازی را کم کنیم و از حجم بخشنامه‌ها بکاهیم، بوروکراسی را کاهش دهیم تا دولت بتواند از پس هزینه‌های ادارات برآید.»

او به مشکلات نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: «دانشگاه فرهنگیان طرح‌هایی برای حل مشکلات نیروی انسانی آموزش‌وپرورش دارد، بنابراین ضرورت دارد با بررسی طرح‌های دانشگاه فرهنگیان در آموزش‌وپرورش و ارسال این طرح‌ها به مجلس، بودجه‌ای برای این طرح‌ها لحاظ شود.»

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: «باید به فکر بودجه سال ۹۸باشیم. لازم است تا جلسات مشترک با آموزش‌وپرورش برگزار شود و براساس توافق‌هایی که با آموزش‌وپرورش می‌شود، نماینده کمیسیون آموزش این طرح‌ها را در کمیسیون تلفیق ارائه کند.»

محمدمهدی زاهدی گفت: «۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دارد. لازم است طرح‌های آموزش ‌و پرورش در این مورد ارائه و بررسی شود تا براساس آن طرح‌های حمایتی در مجلس مصوب شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار