رمضانی: طبق دستورالعمل جدید، در اردوها باید ناظر بهداشت و تغذیه و مشاور وجود داشته باشد

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، ‌اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش از برگزاری اردوی مدرسه‌ای پس از تصویب در شورای مدرسه تا سطح شهر برای اولین بار خبر داد که در دستورالعمل جدید آورده شده است.

کد مطلب: ۹۵۹۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
رمضانی: طبق دستورالعمل جدید، در اردوها باید ناظر بهداشت و تغذیه و مشاور وجود داشته باشد

علی رمضانی درباره ابلاغ دستورالعمل اردوهای دانش‌آموزی به پانا گفت: «آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی برای اولین بار از سوی شورای عالی آموزش‌وپرورش مصوب شد و به‌زودی نیز ابلاغ می‌شود. دستورالعمل اردوها را پس از سه سال فعالیت با تشکیل کارگروهی در شورای عالی آموزش‌وپرورش بررسی کردیم تا به توافق دو وزارت آموزش‌وپرورش و راه و شهرسازی برسد.»

مدیرکل فرهنگی هنری، ‌اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش به تشکیل کارگروهی در معاونت پرورشی و فرهنگی با حضور حدود 30 متخصص حوزه اردویی اشاره کرد و گفت: «سیاست ما این است که امنیت اردو رعایت و به این موضوع توجه ویژه‌ای شود. در دستورالعمل موردنظر سعی کردیم شرایط طوری باشد که دانش‌آموزان به‌ آسانی به اردو بروند.»

رمضانی افزود: «در دستورالعمل موردنظر هر یک از تشکل‌های دانش‌آموزی مسئول بررسی و تصویب برگزاری اردوها و رئیس هر تشکل عهده‌دار صدور مجوز حرکت اردو است.»

او گفت: «یکی از دغدغه‌های ما این است که زمینه‌ها فراهم کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند از مقبره شهدا در اردوها بازدید کنند. برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت‌های اردویی با محوریت دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و حضور در گلزار شهدا برگزار می‌شود همچنین سامانه نظارت و کنترل اردوهای دانش‌آموزی فعالیت اردوها را از سطح مدرسه تا ستاد پیگیری می‌کند.»

مدیرکل فرهنگی هنری، ‌اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: «سیاست ما این است که برای تمام مدیران و مربیان آزمونی از کتاب دستورالعمل برگزاری اردویی برگزار کنیم که همه درباره آن آگاهی پیدا کنند.»

رمضانی هم‌چنین گفت: «در این دستورالعمل، اردوی دانش‌آموزان استثنایی را با هماهنگی سازمان استثنایی برگزار خواهیم کرد که با جدیت دنبال می‌شود.»

رمضانی ادامه داد: «طبق دستورالعمل جدید در اردوها باید ناظر امور بهداشت و تغذیه و مشاور نیز وجود داشته باشد. این موضوع برای اولین بار صورت می‌گیرد. حتی در حوزه پرورشی نیز، اردوگاه‌ها و فضاهای پرورشی را برای برگزاری اردوها متناسب‌سازی کردیم تا دانش‌آموزان در یک محیط امن به اردوی خود بروند.»

او بر آموزش مربیان و مدیران برای اجرای این دستورالعمل تاکید کرد و ادامه داد: «امیدوارم بتوانیم با تفاهم خوب وزارت آموزش‌ و پرورش و وزارت راه دانش‌آموزان از جدیدترین خودروها در اردوهای خود استفاده کنند اما در برخی استان‌های محروم و کمتر‌توسعه‌یافته باید تلاش بیشتری کنیم، برای این موضوع نیز در کمیسیون ایمنی راه‌ها کارگروهی تشکیل‌شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار