آغاز طرح زوج و فرد خودروها در تبریز

تبریز(پانا) - اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها از امروز در محدوده مرکزی شهر تبریز آغاز شد.

کد مطلب: ۹۵۹۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح زوج و فرد خودروها در تبریز

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت: طرح زوج یا فرد خودروها خواسته چندین ساله اغلب شهروندان تبریزی بود که از دوم شهریور ۹۸ به صورت ارشادی آغاز شد و نتایج مثبتی به همراه داشت.
سرهنگ یونس منفرد، با بیان اینکه در اجرای این طرح از امروز برای خودروهای متخلف اعمال قانون می شود افزود : اجرای این طرح که از مصوبات شورای هماهنگی ترافیک استان است ، در روان شدن ترافیک هسته مرکزی شهر موثر خواهد بود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز هم گفت: در اثر محدودیت ترافیکی، فقط خودروهای شخصی اجازه ورود به محدوده طرح را ندارند و ناوگان حمل و نقل عمومی بدون محدودیت می توانند در محدوده تردد کنند.
اصغر آدی بیگ مزیت اصلی اجرای این طرح را کاهش حجم خودرو در محدوده مرکزی شهر و افزایش تقاضای استفاده از حمل ونقل عمومی در این محدوده دانست .
وی اضافه کرد: اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اگرچه تعداد خودروهای تردد کننده در این مسیرها را تقریبا به نصف کاهش می دهد، اما تردد آسان و بدون اتلاف وقت در این منطقه می تواند شهروندان را بیشتر به حضور در بازار و خرید ترغیب کند.
طرح زوج و فرد خودروها در تبریز در مسیرهای پل قاری به سمت میدان دانش سرا، راسته کوچه به سمت میدان نماز، تقاطع گجیل به سمت میدان نماز، تقاطع باغ فجر، شریعتی به میدان ساعت و چهارراه باغشمال به سمت میدان ساعت اجرا می شود.
زمان اجرای طرح ساعت 10صبح تا 14:30 و17 تا 20 اعلام شده است.
سرویس مدارس، تاکسی ها، وانت های دارای پروانه کسب از سازمان بار جزء خودروهایی هستند که تردد آنها در محدوده اجرای طرح بلامانع است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار