جامعه ی سالم / تغذیه سالم

کرمان(پانا ) - رئیس سازمان دانش آموزی با حضور در جلسه بوفه ی مدارس در محل دانشگاه علوم پزشکی گفت: تغییر ذائقه ی دانش آموزان گام بزرگی است که باید برداشت و حمایت همه ی ارگانها در این امر موثر است.

کد مطلب: ۹۵۹۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
جامعه ی سالم / تغذیه سالم

بنا به دعوت معاونت بهداشتی ،غذا و داروی علوم پزشکی کمیته ی تغذیه بوفه های مدارس در محل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با حضور کمیته ی تغذیه ی بوفه های مدارس تشکیل شد.

در این جلسه پیرامون نحوه ی جلو گیری از ورود مواد غذایی غیر مجاز به بوفه ها بحث و تبادل نظر شد، این جلسه با حضور معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان کرمان ، رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش ،معاونت غذا و دارو و معاونت فنی معاونت بهداشتی و رئیس گروه آموزش گروه دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

در این جلسه مسائل مفصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت از جمله مواد غذایی که مجاز است و بایستی در بوفه ها ی مدارس به فروش برسد .

مقرر گردید که هر هفته روزهای شنبه جلسات کمیته تا زمانی که بوفه ها رونق بگیرند ادامه پیدا کند و در هر هفته یکی دو روز اکیپی برای بازرسی و نظارت بر عملکرد بوفه های مدارس از حیث ساختار اجرایی و رعایت مسائل بهداشتی متشکل از نماینده ای از اداره کل آموزش وپرورش قسمت سلامت سازمان دانش آموزی و معاونت غذا و دارو و بهداشت محیط بر عملکرد بوفه های مدارس نظارت جدی داشته باشند ،هر یک از اعضا نظرات خود را بیان کرده و مسائل بررسی شد .

هاشم برآوردی رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان گفت: روند اجرای کار بوفه های مدارس در سال گذشته آسیب شناسی شد و تقریبا رضایتمندی نسبی داشتندوهمه ی اعضا و گروه بر این باور بودند برای اینکه تغییر ذائقه در جامعه اتفاق بیفتد ابتدا باید از مدرسه شروع کرد که بتوان ذائقه ی دانش آموزان را تغییر بدهیم به سمت غذاهایی که مضر نباشد.

برآوردی گفت:باید از مواد غذایی برچسبدار خصوصا با برچسب سبز استفاده شود.

در این جلسه تصمیم بر این شد گروهی که کار نظارت بر بوفه ها را بر عهده دارد نسبت به سالهای گذشته با یک وحدت رویه بهتری به بررسی و رونق به بوفه ها کار را آغاز کنند.

و همچنین نظارت بر بوفه ها هم به عهده سازمان دانش آموزی و هم بر عهده معاونت تربیت بدنی و سلامت و مشخصا اداره سلامت و معاونت غذا و دارو و بهداشت محیط است.

اجرای این طرح به عهده سازمان دانش آموزی است و محوریت کار با سازمان دانش آموزی است و سازمان دانش آموزی موظف شده تمامی بخشنامه هایی که از سمت مقام عالی وزارت می رسد را به سمع و نظر اعضای کمیته برساند.

لزم به ذکر است:این طرح با توجه به اینکه اجباری نیست بنا هست در تمامی مدارس اجرا شود البته با توجه به اینکه همه مدارس بوفه ندارند فعلا اجرای طرح در تمامی مدارس امکان پذیر نیست ولی پیش بینی می کنیم که نزدیک 3000هزار مدرسه در این خصوص فعال شوند..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار