قیمت اوراق تسهیلات مسکن ۳۸ هزار تومان شد

تهران (پانا) - آمار داد و ستدهای اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس نشان می‌دهد که این اوراق در ۶ ماه ابتدای سال‌جاری تا قیمت ۳۸ هزار تومان برای خریداران در نوسان است.

کد مطلب: ۹۵۹۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
قیمت اوراق تسهیلات مسکن ۳۸ هزار تومان شد

در اولین روز معاملات فرابورس در هفته‌ جاری، قیمت اوراق تسهیلات مسکن «تسه» برای سال جاری بین قیمت ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان از سوی سرمایه‌گذاران داد و ستد می‌شود.

روند قیمت اوراق تسهیلات مسکن در ۶ ماهه نخست ۹۸

آمارهای معاملاتی نشان می‌دهد که در معاملات فرابورس، قیمت اوراق تسهیلات مسکن «تسه» فروردین سال ۹۸ به میزان ۳۹ هزار و ۹۴۲ تومان، اردیبهشت ‌سال ۹۸ به میزان ۳۸ هزار و ۷۹۷ تومان، خرداد ۹۸ به میزان ۳۹ هزار و ۸۱۱ تومان، تیر ۹۸ به میزان ۳۹ هزار و ۵۰ تومان، مرداد ۹۸ به میزان ۳۹ هزار و ۷۰ تومان و شهریور ماه ۹۸ به میزان ۳۸ هزار و ۲۹۳ تومان در تابلوهای آماری ثبت شده است.

افزون بر این، بررسی های ایبِنا از آمار داد و ستدهای اوراق «تسه» نشان می دهد که قیمت اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی هم در وضعیت پرنوسانی قرار دارد به طوری که در اردیبهشت ‌ماه سال ۹۸ به میزان ۱۸ هزار و ۹۲۸ تومان، خرداد ‌ماه سال ۹۸ به میزان ۲۱ هزار و ۴۱۲ تومان و مرداد ‌ماه سال ۹۸ به میزان ۲۰ هزار تومان رسیده است.

وضعیت اوراق تسهیلات مسکن در سال ۹۷

این گزارش حاکی است که قیمت اوراق تسهیلات مسکن «تسه» اسفندماه سال ۹۷ به میزان ۳۹ هزار و ۹۴۹ تومان، بهمن‌ماه سال ۹۷ به میزان ۴۰ هزار تومان، دی ماه ۹۷ به میزان ۴۰ هزار تومان، آذر ماه ۹۷ به میزان ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان، آبان ماه ۹۷ به میزان ۴۰ هزار و ۴۰۷ تومان، مهر ماه ۹۷ به میزان ۴۰ هزار و ۲۶۴ تومان، شهریور ماه ۹۷ به میزان ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان، مرداد ماه ۹۷ به میزان ۳۹ هزار و ۴۲۱ تومان، تیر ماه ۹۷ به میزان ۳۸ هزار و ۱۸۲ هزارتومان، خرداد ماه ۹۷ به میزان ۳۷ هزار و ۸۳۷ تومان، اردیبهشت ماه ۹۷ به میزان ۳۷ هزار و ۶۱۹ تومان و فروردین ماه ۹۷ به میزان ۳۷ هزار و ۸۳۲تومان داد و ستد می‌شود.

اوراق تسهیلات مسکن چیست؟

اوراق گواهی تسهیلات مسکن پیش‌تر در شعب بانک مسکن و تحت یک بازار غیرمسنجم معامله می‌شد و افراد با خرید این اوراق به نوعی هزینه فرصت مورد نیاز برای دریافت وام را خریداری می‌کردند.

پس از پذیرش این اوراق در فرابورس، در عمل معامله این اوراق شکل رسمی و ضابطه‌‌مند به خود گرفت و این اوراق مانند سایر سهم های موجود در فرابورس در ساعات معاملاتی خرید و فروش می‌شود.

همچنین به ازای دریافت هر ۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال تسهیلات، باید یک برگه اوراق خریداری شود. گفتنی است، نماد اوراق «تسه» (مخفف تسهیلات) در بازار فرابورس شامل نام ماه و دو رقم آخر سال صدور است، که به کلمه «تسه» اضافه می‌شوند.

به عنوان مثال نماد «امتیاز تسهیلات مسکن اسفند ۹۷» که مربوط به اوراقی است که در اسفندماه ۹۷ منتشر شده با عنوان «تسه۹۷۱۱» در بازار خرید و فروش می شود و مدت اعتبار اوراق صادره از تاریخ صدور به مدت ۲.۵ سال است که این مدت در شرایط خاص حداکثر تا دو دوره ۶ ماهه، قابل تمدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار