اردکانیان: بیش از شش میلیون و ۸۴۵ هزار نفر از جمعیت روستایی از آب سالم و بهداشتی برخوردار هستند

بیرجند (پانا) - اردکانیان، وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر بیش از شش میلیون و ۸۴۵ هزار نفر از جمعیت روستایی از آب سالم و بهداشتی برخوردار هستند، گفت: تا پایان سال جاری هزار و ۳۳۹ روستا  و تا پایان دولت دوازدهم ۱۰ میلیون روستایی از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می شوند.

کد مطلب: ۹۵۹۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اردکانیان: بیش از شش میلیون و ۸۴۵ هزار نفر از جمعیت روستایی از آب سالم و بهداشتی برخوردار هستند

رضا اردکانیان پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به بیرجند از محمدشهر با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه های مختلف بیان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها چهار تصفیه خانه در کشور فعال بوده که در حال حاضر به ۲۲۸ تصفیه خانه فاضلاب افزایش یافته است.

وزیر نیرو بیان کرد: یک تصفیه خانه هر ۴۵ روز با تلاش مسئولان وارد مدار و هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آبرسانی پایدار متصل می شوند.

اردکانیان با اشاره به اجرای طرح سازگاری با کم آبی در خراسان جنوبی بیان کرد: این طرح برای اولین بار در این استان در سال جاری تصویب شده که امید است با اجرای آن، مشکل کم آبی استان رفع شود.

وی با بیان اینکه تامین منابع آبی از مهم ترین طرح های در دست اقدام در خراسان جنوبی است، اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۳۶۰ طرح در بخش صنعت برق و آبرسانی در استان در حال اجرا است.

بنا به گفته وزیر نیرو این پروژه ها به طور متوسط از پیشرفت ۳۸ درصدی برخوردار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار