۹۳ هزار و ۴۴۸ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی در آذربایجان غربی انجام شد

ارومیه (پانا) - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: ۹۳ هزار و ۴۴۸ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی در آذربایجان غربی انجام شد.

کد مطلب: ۹۵۹۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
۹۳ هزار و ۴۴۸ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی در آذربایجان غربی انجام شد

علیرضا محمودی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال در راستای کنترل بازار ۹۳ هزار و ۴۴۸ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی در سطح استان انجام شده است.

او ادامه داد: بازرسی‌های انجام شده در ۶ ماهه نخست امسال منجر به تشکیل ۵ هزار و ۷۳۴ پرونده تخلف به ارزش ریالی بیش از ۳۸۷ میلیارد ریال شده است؛ و جهت رسیدگی بیشتر به مراجع ذیصلاح ارجاع گردید.

محمودی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۳۴ مورد بازرسی در جهت رصد و پایش انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در استان انجام و ۴۰ پرونده تخلف به ارزش ریالی ۳۴ میلیارد ریال برای مراکز کتخلف تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: عمده تخلفات کشف شده در راستای بازرسی از انبارها، سردخانه‌ها و مراکز نگهداری کالا شامل احتکار، گران فروشی، قاچاق، عدم اعلام موجودی و اختفا و امتناع از عرضه می‌باشد.

محمودی هم چنین به شکایات واصله مردمی به مرکز ۱۲۴ نظارت و بازرسی سازمان اشاره کرد وگفت: طی ۶ ماه نخست سال جاری ۲ هزار و ۳۵۶ شکایت مردمی از طریق مرکز ۱۲۴ سازمان واصل شد؛ که یک هزار و ۵۱۷ مورد شکایات تلفنی، ۶۶۷ شکایت حضوری و ۱۷۲ مورد شکایت کتبی می‌باشد.

او افزود: بعد بررسی و رسیدگی به شکایات مردمی یک هزار و ۱۴۹ مورد تخلف اثبات، یک هزار و ۳۹ مورد غیر وتخلف و ۱۶۸ مورد نیز در حال رسیدگی می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار