خواب کوتاه خطر سرطان را 3 برابر افزایش می‌دهد

تهران (پانا) - یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، خواب کمتر از 6 ساعت می‌تواند خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی یا سرطان را به 2 برابر یا حتی سه برابر افزایش دهد به خصوص اگر افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن باشند.

کد مطلب: ۹۵۹۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
خواب کوتاه خطر سرطان را 3 برابر افزایش می‌دهد

به‌گزارش فارس، نتایج یک پژوهش جدید که در نوع خود نخستین است بیانگر آن است که خواب کوتاه ریسک بروز دیابت نوع دوم و سرطان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

این پژوهش تأکید می‌کند، بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت نوع ۲ که کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابند، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته مغزی را دو برابر می‌کند.

محققان باور دارند، کسانی‌که سابقه بیماری قلبی یا سکته مغزی دارند و کمتر از ۶ ساعت می‌خوابند، خطر مرگ بر اثر سرطان را دست کم سه برابر افزایش می‌دهند.

براساس آمارهای موجود ۴۵ درصد از جمعیت آمریکا فشار خون بالا در مرحله ۲ یا دیابت نوع ۲ و ۱۴ درصد بیماری قلبی دارند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، خواب کمتر از شش ساعت می‌تواند خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی یا سرطان را به ۲ برابر یا حتی سه برابر افزایش دهد به خصوص اگر افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن باشند.

این تیم از کالج پزشکی ایالت پنسیلوانیا می‌گویند که پزشکان همچنین باید روال‌خواب منظم و کافی را برای بیماران خود که از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند توصیه کنند.

با این حال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان داد که حدود ۵۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی کمتر از ساعتهای توصیه شده می‌خوابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار