رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: معلمان نباید مشکلات شخصی و صنفی را به دانش‌آموزان منتقل کنند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر تامین فضای مناسب آموزشی و دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان و رفع کمبودهای این دانشگاه برای تربیت معلم شایسته، تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۹۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: معلمان نباید مشکلات شخصی و صنفی را به دانش‌آموزان منتقل کنند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، عبدالرضا عزیزی در آیین استقبال از نو دانشجومعلمان پسر دانشگاه فرهنگیان که در پردیس شهیدچمران برگزار شد، دانشگاه فرهنگیان را یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور و مایه افتخار دانست و گفت: «تاکیدات مقام معظم رهبری بر دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش بار مسئولیت دانشگاه را افزایش خواهد داد.»

او از اهتمام و تلاش‌های رئیس دانشگاه فرهنگیان و تیم مدیریتی ایشان در توسعه کمی و کیفی این دانشگاه و افزایش پذیرش دانشجومعلم قدردانی و بر حمایت و کمک مجلس شورای اسلامی در این زمینه تاکید کرد.

عزیزی بر مقدس بودن حرفه معلمی و دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز تربیتِ معلم تاکید کرد و خطاب به دانشجومعلمان گفت: «شما اکنون سربازان آموزشی و در آینده فرماندهان آموزش و تعلیم و تربیت نسل آینده هستید.»

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به امتیازات دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نسبت به دیگر دانشگاه‌ها ازجمله، تضمین شغل، دریافت حقوق و معافیت از سربازی اشاره کرد و گفت: «با وجود تمام این امتیازها بدون اعتقاد به شغل معلمی نمی‌توان آن را پذیرفت. شما دانشجویانی هستید که به خروج از کشور فکر نمی‌کنید و در خدمت جامعه خواهید بود و این است که دانشگاه فرهنگیان و معلمی را مقدس می‌کند.»

او بر رویکرد فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و افزود: «در این دانشگاه از ابتدا تربیت نیروی انسانی و معلم با تفکر آموزش و پرورش و فرهنگی پرورش می‌یابند و این ضرورت حضور دانشگاه فرهنگیان را روشن می‌کند. در آموزش و پرورش به معلمانی دانا، توانا، فرهیخته، بالنده و معتقد به نظام جمهوری اسلامی نیاز است. تنها دانشگاه فرهنگیان است که می‌تواند از عهده تربیت چنین معلمانی برآید بنابراین گسترش کمی و کیفی آن مورد اهمیت است.»

عزیزی دانشگاه فرهنگیان را سرآمد در آموزش دانست و گفت: «همچنین این دانشگاه باید شایستگی حرفه‌ای، تربیتی، توانمندی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین را داشته و باید زمینه‌ساز شکوفایی فطرت، استعدادها و شکل گیری هویت یکپارچه ایرانی، اسلامی و انقلابی دانشجومعلمان باشد.»

او ادامه داد: «دانشجومعلمان باید از روز اول تفکر معلمی داشته باشند. دانشجومعلمان به عنوان معلمان آینده باید تفکر مثبت داشته باشند. نسبت به این شغل مقدس احساس مسئولیت داشته و نباید مشکلات شخصی و صنفی را به دانش‌آموزان منتقل کنند.»

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مومن بودن، آراستگی به فضائل اسلامی و اخلاقی، تعالی‌جویی و باورمندی به جامعه مهدوی را از ویژگی‌های مورد نیاز اعضای هیات علمی و مدیران دانشگاه برای تربیت دانشجومعلم شایسته برای آینده کشور دانست و گفت: «دانشگاه فرهنگیان اصلی‌ترین مرکز تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش است و باید فضای مناسب آموزشی و دانشجویی برای آن فراهم شود و کمبود‌ها در دانشگاه برای تربیت معلم شایسته رفع شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار