استاندار فارس دستگاه‌های اجرایی را مکلف به تدوین برنامه یک ساله و ۵ ساله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کرد

شیراز (پانا) -  عنایت الله رحیمی در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یاد و نام‌ شهدا را تضمین کننده راه ما به سمت تعالی و قله های رفیع انسانیت دانست و تاکید کر : یاد و خاطره شهدا باید در همه ایام زنده نگاه داشته شود.

کد مطلب: ۹۵۹۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس دستگاه‌های اجرایی را مکلف به تدوین برنامه یک ساله و ۵ ساله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کرد


وی با اعتقاد به اینکه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نیاز همیشگی جامعه است و موجب بالندگی و فتح قله های معنویت می‌شود: خاطرات ایثارگران و جانبازان و وصایای شهدا گویای این امر است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه برگزاری چنین جلساتی باید منجر به نتایجی کارآمد و عملی باشد ، عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند کارِ گروهی است و باید با همکاری دستگاه های فرهنگی ، رسانه ها ، خانواده شهدا وسایر نهادها و اقشار انجام شود.
استاندار فارس مهمترین روش توسعه و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار را عمل به اهداف شهدا دانست و با تاکید بر اینکه همه ما مسئول تحقق این اهداف هستیم، خاطرنشان کرد: امروز خدمت صادقانه و خالصانه بزرگترین اقدام در جهت اهداف شهدای گرانقدری است که جان خود را در دفاع از مرزهای اعتقادی و کیان ملک و میهن به پیشگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیشگاه ملت تقدیم کرده اند.
رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس بیان کرد: قوانین حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران در هشت محور اصلی از جمله مسکن،تسهیلات، درمان، اشتغال، مراکز تفریحی ، تکریم ، ایجاد تمثال شهدا و خاطره نگاری قابل طرح است.
دکتر رحیمی با بیان اینکه صحبت از یک موضوع نیازمند برنامه و‌ زمان‌بندی است، اظهار کرد: این برنامه ریزی‌ها به صورت میان مدت سبب می‌شود با گذشت یک دوره مشخص زمانی بتوانیم میزان تحقق اهداف را ارزیابی کنیم.
وی تاکید کرد: بی شک زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا و ایثارگران در گام نخست با توجه کردن به نزدیک ترین افراد به آنها، یعنی خانواده شهدا و ایثارگران محقق خواهد شد که البته این توجه باید عملی باشد و به سخن اکتفا نکنیم.
استاندار فارس دستگاه‌های اجرایی استان را مکلف کرد در چارچوب وظایف خود برنامه‌هایی یکساله و ۵ ساله در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه عملی به خانواده شهدا و ایثارگران تدوین کرده و از جلسه آینده این برنامه‌ها به تصویب شورا برسد.
وی در ادامه یادآور شد: این برنامه‌ها پس از تصویب در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با در نظر گرفتن ملزومات و راهکارهایی برای رسیدن به اهداف مشخص شده اجرایی خواهد شد.
رحیمی با انتقاد از مشکلاتی که خانواده شهدا و ایثارگران در حوزه درمان با آن رو به رو هستند، افزود: به رغم اقداماتی که تا کنون انجام شده وضعیت درمانی برای این عزیزان مطلوب نیست و نیازمند تلاش بیشتر است.
استاندار فارس همچنین تاکید کرد: بازدید و سر زدن به خانواده شهدا و جانبازان باید به صورت مستمر در همه ماه‌های سال انجام شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اهمیت توجه به یاد و خاطره شهدا، فرمانداران شهرستان های فارس را مکلف کرد با تشکیل یک ستاد ساماندهی، بازسازی و حفظ تمثال شهدا و همچنین نامگذاری معابر و مکان ها به نام متبرک شهدا را در دستور کار قرار داده و با رصد میدانی مداوم صحت انجام کار را بررسی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار