بازدید بیش از 43 هزار و 650 گردشگر داخلی و خارجی از منظر باستانی ساسانیان فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از بازدید بیش از 43 هزار و 650 گردشگر داخلی و خارجی از آثار جهانی شده منظر باستانی ساسانیان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۹۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بازدید بیش از 43 هزار و 650 گردشگر داخلی و خارجی از منظر باستانی ساسانیان فارس

مصیب امیری ادامه داد: با توجه به ثبت جهانی منظر باستانی ساسانیان فارس در تیرماه سال 97 ، این آثار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی ورودی به استان قرار گرفت به طوری که در 6 ماهه اول سال 98 تعداد 43 هزار و 655 نفر بازدید از آثار این محور انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: پرونده منظر باستانی ساسانیان فارس شامل " شهر تاریخی بیشاپور- نقش برجسته های تنگ چوگان- غار و مجسمه شاپور در شهرستان کازرون" ، " کاخ اردشیر- قلعه دختر- نقش برجسته‌های تنگاب و شهر تاریخی گور در شهرستان فیروزآباد" و " کاخ ساسان در شهرستان سروستان" است که از این 8 اثر ، "شهرتاریخی بیشاپور- نقش برجسته های تنگ چوگان و کاخ اردشیر" دارای بلیت فروشی هستند و آمار به دست آمده از بازدیدها، بر همین اساس در نظر گرفته می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در شش ماهه اول سال 98 ، تعداد 20 هزار و 122 نفر بازدید از مجموعه تاریخ طبیعی بیشابور-تنگ چوگان و موزه بیشاپور کازرون بازدید نمودند که ازاین تعداد 4 هزار و 306 نفر بازدید خارجی است و همچنین22 هزار و 510 بازدید داخلی و یک هزار و 23 بازدید خارجی از کاخ اردشیر فیروزآباد در این مدت صورت گرفته است.

او اضافه کرد: با توجه به ثبت جهانی این محور، سعی براین است که از سرمایه‌گذاران در حوزه تامین زیرساخت‌های گردشگری برای خدمات‌دهی هر چه بهتر به گردشگران اقدام شود.

امیری اظهار داشت: شهرستان کازرون با 8 تاسیسات اقامتی در مجموع دارای ظرفیت 303 نفرشب اقامت، شهرستان کازرون با 4 تاسیسات اقامتی دارای ظرفیت 80 نفر شب اقامت و شهرستان سروستان با یک اقامتگاه بوم گردی عشایری دارای ظرفیت 18 نفر شب اقامت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: بیش از 4 مجوز در شهرستان کازرون، 10 مجوز در شهرستان فیروز آباد و 2 مجوز در شهرستان سروستان صادر که قطعا پس از ایجاد و بهره‌برداری از این مجموعه‌ها، علاوه بر افزایش ظرفیت اقامتی ، اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم حوزه گردشگری در این شهرستان‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار