قریب یک میلیارد تومان هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان معلول در یزد

یزد (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یزد: کافی نبودن اعتبارات دولتی و ناتوانی خانواده ها در تامین هزینه فرزندان خود؛ ایاب ذهاب دانش آموزان معلول استان را با مشکل مواجه کرده است.

کد مطلب: ۹۵۹۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
قریب  یک میلیارد تومان هزینه  ایاب و ذهاب دانش آموزان معلول در یزد

"مصطفی پایدار" در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به اینکه در سال های گذشته دولت تمامی هزینه رفت و آمد دانش آموزان با نیازهای ویژه را پرداخت می کرده است گفت: در سنوات اخیر به علت مشکلات مالی، دولت نتوانسته است اعتبار لازم در این زمینه را تأمین کند.

"پایدار" با یادآوری این نکته که اغلب خانواده های دارای دانش آموز معلول به علت نداشتن بنیه مالی از عهده تامین مخارج دارو ، درمان و نگهداری این عزیزان برنمی‌آیند افزود : خانواده‌ها در تامین هزینه ایاب وذهاب دانش آموزان معلول با مشکل جدی روبرو هستند.

وی افزود: نبودن خودرو مناسب سازی شده برای گروه های جسمی و حرکتی؛ مدارس را به استفاده از سواری های شخصی مجبور کرده است و هزینه این سرویس ها با اعتبارات موجود و توان خانواده ها همخوانی ندارد.

این مسئول با اشاره به درخواست سازمان استثنایی کشور از شهرداری ها برای مشارکت در ایاب و ذهاب دانش آموزان معلول گفت : شهرداری رفت وآمد دانش آموزان معلول شهر تهران را به عهده گرفته است و در استان یزد نیز ضرورت دارد شهرداری یزد دراین زمینه آموزش و پرورش استثنایی را یاری دهد.

ایشان با ذکر این نکته که در مرکز استان برای هر گروه معلولیتی یک مدرسه وجود دارد و سرویس های ایاب ذهاب باید تمامی شهر و بعضا روستاهای اطراف را پوشش دهند این مسئله هزینه ها را افزایش داده است.

"پایدار"هزینه سرویس دانش آموزان معلول استان در سال گذشته را مبلغ یک میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این هزینه ازاعتبارات دولتی ، حمایت خیرین و مشارکت خانواده ها تامین وپرداخت شده است.

وی با توجه به افزایش نرخ کرایه در سال جاری گفت: قطعا رفت و آمد دانش آموزان درسال جاری هزینه بیشتری را برمدارس وخانواده ها تحمیل خواهد کرد.

گفتنی است استان یزد ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۷ گروه معلولیتی دارد که در 32 مدرسه مستقل و ۸ کلاس ضمیمه به تحصیل مشغول اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار