انتقال پساب تصفیه خانه کاشان سفره های زیر زمینی را تهدید می کند

کاشان (پانا) - عضو شورای شهر کاشان گفت: پساب تصفیه خانه فاضلاب کاشان باید به حوزه آبخیز این شهر برگردد و در غیر اینصورت خطر نشست سفره های آب زیر زمینی، فرونشست در شهر و تشدید مشکلات هنگام زلزله را به دنبال خواهد داشت .

کد مطلب: ۹۵۹۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
انتقال پساب تصفیه خانه کاشان سفره های زیر زمینی را تهدید می کند

به گزارش خبرنگار پانا کاشان، حسینعلی وکیل، در نشست شورای اسلامی شهرکاشان اظهار کرد: حرکت آب به سمت کویر سبب میشود که پتانسیل آب شور در این منطقه زیاد شده و به سمت آب شیرین در قسمت جنوب کاشان هجوم بیاورد.
وی تاکید کرد: بازگشت پساب تصفیه خانه به بالا دست و تزریق دوباره آن به سفره های زیر زمینی باید مطالبه ای جدی مردم، رسانه ها جمعی و تشکل های محیط زیست باشد.
وی افزود: نگاه اقتصادی سازمان آب به پساب تصفیه خانه باید برداشته شود و به آینده منطقه و محیط زیست شهر توجه ویژه ای بشود. مبلغ پیشنهادی امور آب رقم بسیار بالاست و شاید شهرداری امکان خرید آن را نداشته باشد اما تا حدی که امکان دارد باید این آب را با چاه هایش معاوضه کند.
وکیل تصریح کرد: به نقل از یک منبع غیر رسمی سازمان آب قراردادی با حجم بالا و در حدود ۹۰ لیتر بر ثانیه برای فروش پساب با یکی از کارخانه های منطقه کویر بسته است درحالی که تنها با ۲۰ لیتر نیاز آن کارخانه تامین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار