حسین سنجری : مدرسه جلوه علمی نظام تعلیم و تربیت است

اسلامشهر(پانا) - همایش شروع سال تحصیلی معلمان جدیدالورود مرکز آموزش عالی فرهنگیان عترت واوان شهرستان اسلامشهر با حضور معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر در سالن فجر مدیریت آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۹۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
حسین سنجری : مدرسه جلوه علمی نظام تعلیم و تربیت است

در این برنامه حسین سنجری معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان در سخنانی با گرامیداشت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: حضرت امام حسین(ع) با قیام خود و یاران با وفایش به همگان درس انسانیت و آزادگی داد.

او در ادامه افزود: دانش و معرفت بشر حاصل تلاشهای کاوشگرانه ای می باشد که از یک نسل به نسل دیگر منتقل شده و معلمان کسانی هستند که زیستن خودشان را فدای تعلیم و تربیت کرده اندو دانش به صورت متعارف یعنی مجموعه دانستیهای یک فرد و از دیدگاه آکادمیک به مجموعه اطلاعاتی گفته می شود که به طور منظم یک سری داده را تولید می کند.

سنجری بیان داشت:علم و دانشی که با فهم صحیحی همراه باشد و اختیارش در دست خردورزی باشد مورد تاکید قرآن، امامان و پیامبران می باشد که در نهایت به دانش درونی تبدیل می شود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تصریح کرد: جامعه دانا محور به سمت پیشرفت و تعالی رهنمون خواهد شدوعصری که در آن قرار داریم عصر دانایی محوری است و از مولفه های آنمی توان به دانا بودن و پژوهش محور بودن اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: بدون تردید دغدغه معلم این است که چرخه انسانی بر مدار ارزشها و کرامت انسانی بچرخد و هرجامعه ای که علم و دانش آن رشد کند به سمت تعالی و پیشرفت سوق میابد.

او خاطر نشان کرد:طبق نظرسنجی‌های انجام شده،معلمان بیشترین اعتماد و مقبولیت را در تمامی اقشار جامعه دارند و معلمان بهترین نمادها و سرمایه‌های فرهنگی هستند که باید از ظرفیت فرهنگی و اجتماعی آنان استفاده گردد.

سنجری در بخش دیگری از سخنان خود،معلم را مولد سرمایه انسانی دانست و مهمترین مسئولیت و رسالت یک معلم را تربیت دانش آموزان قلمداد کرد.

او اذعان داشت: در سند تحول بنیادین تربیت جایگزین آموزش و پرورش شده و تحول در آموزش و پرورش بدون تحول در اندیشه معلمانش اتفاق نخواهد افتاد ومعلم باید ارزشهایی ازجمله، امانتداری، نظم و کارجمعی را بشناسند و به آن عمل کرده و به آن افتخار کنند و در نهایت تحول در اندیشه معلمان نیازمند پژوهش‌های کاربردی است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تاکید کرد: سند تحول بنیادین منظومه تعلیم تربیت و قانون اساسی آموزش و پرورش میباشد و مدرسه جلوه علمی نظام تعلیم و تربیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار