اجرای سه تئاتر صحنه‌ای و یک تئاتر محیطی در مرکز تئاتر کانون

تهران (پانا) - مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک سه تئاتر صحنه‌ای و یک تئاتر محیطی برای کودکان به اجرا درمی‌آورد.

کد مطلب: ۹۵۹۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای سه تئاتر صحنه‌ای و یک تئاتر محیطی در مرکز تئاتر کانون

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در مرکز پارک لاله تهران در طول هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۱۹ مهر سه تئاتر صحنه‌ای و یک تئاتر محیطی برای کودکان به اجرا درمی‌آورد.

نمایش‌های صحنه‌ای «کوکوی گردن دراز» به کارگردانی محسن صفری و مهدی مقیمی اسفندآبادی، «شگفتی» به کارگردانی الکا هدایت و «بی‌چیز» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر هر روز به ترتیب در ساعت ۱۷، ۱۸ و ۱۹ به اجرا در می‌آیند.

نمایش «کوکوی گردن دراز» به کارگردانی محسن صفری و مهدی مقیمی اسفندآبادی که اجرای آن از روز دوشنبه ۱۵ مهر آغاز خواهد شد، قصه پسری به نام پیام را روایت می‌کند که دچار اختلال طیف اوتیسم است. خانواده‌اش از حضور او در جمع اکراه دارند. زیرا احساس می‌کنند با بقیه بچه‌ها متفاوت است. روزی به صورت اتفاقی پیام به همراه مادر و خواهرش وارد تمرین گروه نمایشی می‌شوند. مربی نمایش متوجه استعداد پیام شده و از مادر خواهش می‌کند که اجازه بدهد تا پیام نیز در گروه عضو شود اما این کار مربی نیز با مخالفت بازیگران تئاتر روبه‌رو می شود و...

نمایش‌نامه تئاتر «شگفتی» به کارگردانی الکا هدایت بر اساس رمانی با همین نام اثر «آر. جی. پالاسیو» از سوی سپیده فلاح‌فر نوشته شده است. داستان پسری ناقص‌الخلقه است که برای اولین بار می‌خواهد مدرسه برود و می‌ترسد از اینکه از طرف همکلاسی‌هایش مورد تمسخر واقع شود.

نمایش «بی‌چیز» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر قصه سرنوشت نوجوان تن‌پروری است که در اتاق خودش محبوس است. او برای ایجاد رهایی در شخصیتِ مجازیِ بازیِ محبوبش، وادار می‌شود تا خودش را هم ببیند و به حرکت درآورد.

گفتنی است تماشای این نمایش‌ها در روز جهانی کودک، سه‌شنبه ۱۶ مهر برای عموم رایگان است.

همچنین نمایش‌های محیطی هر روز در ساعت ۱۶ روبه‌روی مرکز تئاتر کانون و در محوطه پارک لاله اجرا خواهند شد. «خوزه» کاری از گروه پنج هفت یک، «زندگی در اعماق اقیانوس» به کارگردانی زهرا مریدی، «گل باقالی به مدرسه می‌رود» به کارگردانی بهناز مهدیخواه، «ماهی رنگین کمان» به کارگردانی امیرمحمد انصافی و «هفت‌خوان» به کارگردانی میثم یوسفی از نمایش‌های محیطی هستند که در طول هفته ملی کودک اجرا خواهد شد.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار