مهمترین وظیفه راهبران آموزشی و تربیتی ،عدالت آموزشی است.

نطنز(پانا)- جلسه قطبی معاونین ، کارشناسان و راهبران آموزشی و تربیتی با حضور جوانی معاون آموزش ابتدایی ، سلطانی فرد رییس اداره دوره دوم ابتدایی ،شیرانی کارشناس دوره دوم ابتدای اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، معاونین ، کارشناسان و راهبران آموزش ابتدایی قطب شمال استان در شهرستان نطنز برگزار گردید .

کد مطلب: ۹۵۹۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین وظیفه راهبران آموزشی و تربیتی ،عدالت آموزشی است.

در این همایش شهین جوانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از مدیر ، معاون اموزش گفت یکی از مهمترین وظایف راهبران آموزشی تحقق عدالت آموزشی در مدارس روستایی برشمرد و افزود اگر راهبر آموزشی بتواند در بین دانش آموزان روستایی عدالت برقرار نماید مهمترین مشکل آموزش و پرورش که همان انسداد بی سوادی در از بین می رود .
معاون آموزش ابتدایی اداره کل بیان نمود: در بحث انسداد مبادی بی سوادی که یکی از وظایف مهم راهبران آموزشی است و باید دانش آموزان تارک التحصیل را شناسایی و امکانات و زمینه آموزش را برای آنها در فراهم آورد .
وی تاکید کرد: عدالت واقعی در بحث کیفی آموزشی است که با همدلی و همیاری معاونین و کارشناسان ابتدایی و فعالیت های راهبران در مدارس روستایی این امر تحقق می باید.
جوانی افزود: زمانی می توان درمناطق شاهد موفقیت هایی در زمینه های آموزشی و تربیتی باشیم که مجموعه آموزش و پرورش درتحقق عدالت آموزشی همسو وهم جهت حرکت کند.
وی گفت: معاونین و کارشناسان وابسته به معلمان هستند که اگربا ورود به مدرسه بتوانیم انگیزه های معلمان را در بحث یادگیری و استفاده از شیوه های نوین تدریس را بالاببریم در ادامه روند آموزشی و یادگیری دانش آموزان هرگزدچار ضعف نخواهیم شد.
معاون آموزش ابتدایی مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: یکی از وظایف اصلی معاونین و کارشناسان آموزشی شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه است که این امر با سرکشی منظم راهبران آموزشی در مدارس روستایی و ارجاع آنها به پایگاه رشد مشکلات این دانش آموزان را برطرف گردد. .
جوانی در ادامه گفت: راهبران آموزشی و تربیتی زیر نظر معاونین آموزشی مشغول به فعالیت هستند و وظیفه معاونین آموزشی است که امکانات را در اختیار راهبران قرار دهند تا بتوانند در اجرای برنامه ها و فعالیت های خود در مدارس روستایی عملکرد مطلوبی داشته باشند .
وی تاکید نمود: یکی از وظیفه های مهم معلمان در کلاس های درس ،مهارت آموزی است و معلمان نباید فقط به کتب درسی بسنده کنند و خود معلم می تواند با شیوه های جدیدی و ابتکاری بهترین روش های تدریس را برای دانش اموزان اجرا نماید .
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: همکاران آموزشی در مجموعه آموزش و پرورش نیازمند دو مقوله مهم توانمند سازی نیروی انسانی و نظارت بر کلاس های درس آموزگاران هستند که اگر نظارت به درستی اجرا گردد بیشتر مشکلات آموزشی و تربیتی برطرف می شوند.
وی افزود: تغییر نگرش معلمان و اولیا بر عهده معاونین و کارشناسان آموزش ابتدایی است و اینکه اولیا یکی از ذی نفع های آموزش و پرورش هستند و بهترین روش برای انتقال تجربیات خود به اولیا برگزاری جلسات آموزش خانواده است که در بحث آموزش خانواده با بهره گیری از اساتید برجسته در زمینه های آموزشی ، تربیتی و روان شناسی نگرش اولیا را به آموزش و پرورش و روش های نوین تدریس تغییر داد .
وی تصریح نمود: یکی از روش هایی که در آموزش ابتدایی اجرا می گردد رویکرد کودک محوری است که یک رویکرد تحولی که به دنیای درون کودک می پردازد و عواملی که کودک را از مدرسه یا کلاس دور میکند با اجرای این رویکرد مرتفع می سازد .

در این جلسه معاونین و کارشناسان ضمن بررسی طرحهای در حال اجراء در مقطع ابتدایی شامل طرح تدبیر ،طرح ارزشیابی کیفی - تو صیفی و طرح جابر بن حیان ، برنامه راهبران آموزشی و تربیتی وگزارش فعالیت این قطب آموزشی بررسی گردید سپس معاونین و راهبران قطب یک موضوعات آموزشی و پرورشی ،مسائل و موارد آموزشی مربوط به شهرستانهای خود را مورد بحث وتبادل نظر قرار داده و از آموزشگاه ابتدایی عطار کمجان نیز بازدید بعمل آوردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار