برگزاری انتخابات انجمن‌های اولیا ومربیان در بیش از بیش از 7هزار 500 آموزشگاه مدارس فارس

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نقش مهم انجمن اولیا و مربیان در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان گفت : تمام تلاشمان این است که از همکاری‌های سازنده، مثبت و موثر خانواده‌ها نهایت استفاده را ببریم.

کد مطلب: ۹۵۹۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات انجمن‌های اولیا ومربیان در بیش از بیش از 7هزار 500 آموزشگاه مدارس فارس

علی عسکر نجفی در آیین استانی برگزاری انتخابات انجمن های اولیا ومربیان استان انجمن اولیا و مربیان را مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر کیفیت‌بخشی به مسائل آموزش و پرورش دانست و گفت: گزارش‌ها حاکی از آن است که در استان فارس و شهر شیراز خانواده ها با روشنگری و اشراف کامل بر مسائل تعلیم و تربیت در کنار آموزش و پرورش هستند و کمک‌های قابل توجهی را انجام داده‌اند .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به تحولات و شکل جدید نظام اجتماعی امروز، تغییر در رویکردها و نوع نگاه و نگرش به مسائل تعلیم و تربیت اجتناب ناپذیر و ضروری است.

نجفی یکی از ارکان مهم در آموزش و پرورش را نگاه ویژه به نقش مهم خانواده دانست و با اشاره به تفاوت‌های چشمگیر خانواده‌های امروز با خانواده‌های دیروزگفت :عواطف ، اخلاق ، تعاملات اجتماعی ، معاشرت های سازنده بین اعضای خانواده ی بزرگ گذشته بسیار بیشتر بوده که نقش سازنده ایی بر نتایج تعلیم و تربیت فرزندان داشته است .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، تفاوت بین نسل ها را از موضوعات مهم و بحث برانگیز در اکثر جوامع دانست و افزود: ایران هم در این مقوله مستثنی نیست بخصوص که در دهه‌های اخیر به دلیل پیشرفت تکنولوژی و دسترسی همگانی به اطلاعات جامعه ما تحولات سریعی را تجربه کرده است .

نجفی از شکاف بین نسلی به عنوان یکی از معضلات جامعه امروز یاد کرد و گفت : امروز عواطف، علایق، نگاه، نگرش و رفتار فرزندان با والدین همخوانی ندارد و این شکاف بین نسلی باعث تغییرهویت دانش‌آموزان و ایجاد فاصله آنها با خانواده‌ها شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به آمارهای نگران‌کننده در مورد چاقی و اضافه‌ وزن و نارسایی‌های ساختار قامتی در دانش‌آموزان گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه ما کم ‌تحرکی افراد جامعه وخصوصا دانش‌آموزان است.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر نگرش والدین نسبت به مسائل و مشکلات فرزندانشان گفت : والدین باید بدانند با رویکردهای سنتی و نوع نگاه قدیمی به مسائل پیرامون خود نمی توانند به مشکلات فرزندانشان رسیدگی کنند .

نجفی با استناد به سند تحول بنیادین گفت : امروز تغییر در رویکرد آموزش و پرورش به نظام خانواده در دستور کار قرار گرفته و به همین دلیل انجمن اولیا و مربیان به عنوان نهاد متولی پیوند بین خانه و مدرسه نقش ، کارکرد و وظایفی متقبل شده است .

وی مهمترین ابزار انجمن اولیا و مربیان را آموزش خانواده ها دانست و گفت : اگر بخواهیم تغییری ایجاد کنیم باید از طریق آموزش صورت پذیرد لذا باید تلاش کنیم با پای کار آمدن هر چه بیشتر خانواده ها و کیفیت بخشی به محتوای سرفصل‌های آموزش خانواده به هدف مهم پیوند خانه و مدرسه دست یابیم .

انتخابات انجمن‌های اولیا ومربیان در بیش از 7هزار 500 آموزشگاه استان برگزار ودر نهایت بیش از 35 هزار اولیا به عضویت انجمن‌های اولیا ومربیان در خواهند آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار