تحویل 16 باب نمازخانه مدارس به آموزش و پرورش اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به تصویب شورای آموزش و پرروش استان در راستای احداث 110 باب نمازخانه در مدارس استان، گفت: در این خصوص 46 باب نمازخانه در حال احداث می باشد که از این تعداد 16 باب در سال تحصیلی جدید تحول آموزش و پرورش داده شده است.

کد مطلب: ۹۵۹۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تحویل 16 باب نمازخانه مدارس به آموزش و پرورش اردبیل

احمد ناصری در جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم استان با بیان اینکه سیاست های آموزش و پرورش در راستای تعمیق فرهنگ قرآنی است، گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بر اساس آموزه های قرآنی تدوین شده است.

او با اشاره به رابطه سند تحول بنیادین با گام دوم انقلاب اظهار داشت: آموزش و پرورش بدنیال تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است که در این خصوص جهت توسعه نماز، قران و عترت در مدارس برش استانی و منطقه ای تدوین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ارتباط نزدیک مدارس با مساجد را یادآور شد و گفت: در سند تحول نگاه ویژه ای به ارتباط مدارس با مساجد و اماکن مذهبی دیده شده تا دانش اموزان در کنار تعلیم و تربیت، سبک زندگی اسلامی و ایرانی خود را نیز تقویت کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آموزش و پرورش بایستی با تمامی نهادهایی که در عرصه قرآنی فعالیت می کنند، تعامل و همکاری داشته باشد، بیان داشت: حوزه های درون سازمانی آموزش و پرورش نیز اگر فعالیت هایی در زمینه نماز و قرآن انجام می دهند، بایستی با معاونت فرهنگی و هنری اداره کل هماهنگی های لازم را بعمل آورند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت های قرآن، عترت و نماز استان، اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته 300 نفر از ائمه جماعات روحانی و 1 هزارو 250 نفر فرهنگی وظیفه اقامه نماز جماعت در مدارس را بر عهده داشتند.

سید غلامحسن خلیلی موسوی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 41 هزار نفر دانش آموز و فرهنگی در نماز عبادی سیاسی جمعه شرکت کرده اند، گفت: در راستای پیوند مسجد و مدرسه در 275 باب مسجد در کنار مدارس استان نماز جماعت توسط دانش آموزان اقامه شده است.

او در بخش دیگری از سخنانش به آموزش عملی نماز برای کلیه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی اشاره کرد و تصریح نمود: در طرح حفظ جز سی ام قرآن کریم بالغ بر 60 هزار نفر دانش آموز شرکت کرده اند که از این تعداد 34 هزار نفر دانش آموز نمره ثبت شده، 2 هزار نفر نمره قبولی و 440 نفر از دانش آموزان نمره 20 را کسب کرده اند.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان 65 هزار نفر دانش آموز در مسابقات هفتگی درس هایی از قرآن شرکت کرده اند که این میزان 80 درصد از دانش آموزان استان را شامل می شود.

خلیلی موسوی از پوشش 100 هزار نفر از دانش آموزان استان در طرح مصباح هدی و امام شناسی خبر داد و گفت: 1600 مدرسه استان در بحث تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز فعالیت داشتند.

او همچنین گفت: در طرح تقلید و مرجعیت شناسی در دوره اول متوسطه بالای 4 هزار نفر دانش آموز شرکت داشتند.

مدیر ستاد نماز استان نیز در این جلسه از اداره کل آموزش و پرورش استان به خاطر همکاری و مشارکت با ستاد اقامه نماز در اجرای برنامه های ترویج و توسعه نماز در مدارس و در میان دانش آموزان تقدیر و تشکر کرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان موفق شد برای چندین سال پیاپی به عنوان دستگاه برتر در ارزیابی عملکرد سالانه خود در زمینه ترویج و توسعه نماز شناخته شود و این اداره کل با توجه به جامعه هدف خود که دانش آموزان و خانواده و همچنین معلمان و مدیران مدارس را در بر می گیرد برنامه های مختلفی را برای این قشر عظیم در طول سال بر اساس تفاهم نامه و حتی فراتر حتی فراتر از آن را نیز اجرا می کند.

الله شکر عبدی در ادامه به اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و گفت : امسال اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز و مدرسه و با اقتباس از پیام مقام معظم رهبری به اجلاس بیست و هفتم در استان گلستان برگزار خواهد شد و فراخوان آن نیز به ادارات کل در سطح استان نیز ارسال شده است و سعی بر این است که در این اجلاس بیشتر دانش آموزان مدرسه اجرای برنامه های آن را برعهده بگیرند و امید است قبل از اجلاس سراسری اجلاس استانی نماز و شهرستانی نیز در استان برگزار شود تا دانش آموزان و معلمان با محتوای اجلاس آشنا شده و در زمینه ترویج و توسعه آن بکوشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار