عسکری: معلم و مدرسه آغازگر جریان های فکری و هویتی هستند

ارومیه (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد جریان هاى فکرى و هویتى جامعه از مدرسه و توسط معلم آغاز مى شود.

کد مطلب: ۹۵۹۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
عسکری: معلم و مدرسه آغازگر جریان های فکری و هویتی هستند

على عسکرى در آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربى گفت: معلم، نقش اول فیلم دانش‌آموزان و مدرسه است و راهبرى همه جریانات فکرى و هویتی دانش‌آموزان در مدرسه و توسط معلم آغاز می‌شود و به انجام می‌رسد.

على عسکرى با اشاره ساختار سند تحول بنیادین و اهمیت آن در روند اجرایى برنامه هاى آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه ویژه‌اى به انسان کامل و تحقق ساحت‌هاى شش‌گانه تربیتى دارد و توجه تک‌بعدى به مسائل آموزشى را منع و تربیت را مقدم بر آموزش می‌داند.

وى ادامه داد: معلم باید تأثیر مستقیم و مثبت بر نحوه و سبک زندگى دانش‌آموز داشته باشد که شکل گیری این نقش و نحوه تحقق آن در دانشگاه فرهنگیان با تربیت معلمین با انگیزه شکل می‌گیرد.

معاون وزیربا اشاره به توجه ویژه وزارتخانه و دولت به معلمان نیز گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان با آغاز سال تحصیلی در سطح کشور اجرا شده است و ٢ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز از سوی دولت برای انجام آن اختصاص یافته است.

علی عسکرى گفت: آموزش و پرورش آینده نظام تعلیم و تربیت با محوریت مدرسه خواهد بود و در این راستا طرح مدرسه‌محوری با سه رکن مدیریت آموزشگاه، معلم و مدرسه اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار