هفتمین نشان  درجه یک هنری کشور به هنرمند گیلانی اهدا شد

رشت (پانا) - اکبر اکسیر شاعر گیلانی نشان درجه یک هنری گرفت.

کد مطلب: ۹۵۹۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
هفتمین نشان  درجه یک هنری کشور به هنرمند گیلانی  اهدا شد

به گزارش خبرنگار پانا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : شورای ارزشیابی هنرمندان ، نویسندگان و شاعران کشور به این شاعر گیلانی که بنیانگذار شعر فرانو است نشان درجه یک هنری اهدا کردند.
فیروز فاضلی با بیان اینکه نشان درجه یک هنری معادل مدرک دکترا است ، افزود : اکبر اکسیر پس از محمد حسین مهدوی (م. موید) بنیانگذار شعر معنوی، دومین شاعر گیلانی است که نشان درجه یک هنری دریافت کرده است.
وی گفت : تاکنون ۷ نفر از هنرمندان گیلانی در رشته‌های مختلف هنری اعم از سینما ، تئاتر ، موسیقی ، شعر و خوشنویسی موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود : این نشان را شورای ارزشیابی هنرمندان ، نویسندگان و شاعران کشور ، بر اساس تجربه و فعالیت تخصصی و حرفه‌ای هنرمندان و با تکیه بر توانایی‌های هنری آنان اعطا می‌شود.
اکبر اکسیر متولد ۱۳۳۲ در آستارا، آموزگار بازنشسته زبان و ادبیات فارسی، گرافیست، طنزپرداز معاصر ایرانی و صاحب نظریه شعر فرانو است.
مجموعه شعر‌های در سوگ سپیداران، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، زنبور‌های عسل دیابت گرفته‌اند، پسته لال سکوت دندان شکن است، ملخ‌های حاصلخیز، مالاریا، ما کو تا اونا شیم و من هارا شورا هارا، برخی از آثار اوست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار