رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

۱۴ تن انواع زغال و چوب و محصولات مرتعی در شاهرود کشف شد

سمنان (پانا) - رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از کشف بالغ بر ۱۴ تن چوب، زغال قاچاق و محصولات مرتعی طی شش‌ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: طی این مدت ۲۴ پرونده تخلف نیز تشکیل‌شده است.

کد مطلب: ۹۵۹۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
۱۴ تن انواع زغال و چوب و محصولات مرتعی در شاهرود کشف شد

محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ، ضمن بیان اینکه طی شش‌ماهه نخست امسال تاکنون بیش از ۱۴ تن چوب و زغال قاچاق و محصولات مرتعی در شاهرود کشف و ضبط شد، ابراز داشت: طی مدت مذکور درمجموع ۲۴ فقره پرونده تخلف در منابع طبیعی شاهرود تشکیل‌شده است.

وی افزود: طی مدت مذکور ۱۱۰ اصله چوب تاغ، ۴۴۴ کیلوگرم زغال تاغ، ۹ تن محصول فرعی، چوب تاغ پنج هزار و ۶۲۴ کیلوگرم و چوب جنگلی ۲.۵ مترمکعب (شامل سرخدار، اوجا، ممرز وغیره) از قاچاقچیان کشف و ضبط‌شده است.

فعال بودن گشت‌های منابع طبیعی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود بابیان اینکه قاچاقچیان چوب به ازای هر کیلوگرم چوب و زغال جریمه نقدی شده و محصول قاچاق نیز ضبط و توقیف می‌شود، ابراز داشت: چنانچه افرادی با شیوه‌های مختلف قصد دست‌اندازی و بهره‌برداری غیرمجاز از جنگل‌ها و مراتع را داشته باشند برابر قانون سازمان جنگل‌ها و مجازات اسلامی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

کشاورزیان از فعال بودن پنج گشت خودرویی و ۱۰ گشت موتوری و پیاده در عرصه‌های ملی و جنگلی و بیابانی شهرستان به‌صورت ۲۴ ساعته خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آن تلاش شد تا از توان مخبران محلی بهره‌گیری شود تا بتوان از این عرصه وسیع در مقابله با قاچاق چوب و زغال حفاظت کرد.

وی افزود: اجرای طرح‌های ضربتی مبارزه با قاچاق چوب و زغال، افزایش کنترل و نظارت توسط حفاظت و قرق بانان و آگاه‌سازی مردم و استفاده از توان مردم برای حفاظت از منابع طبیعی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در خصوص قطع درختان و قاچاق چوب و زغال است.

لزوم مشارکت مردم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود بابیان اینکه بخش عمده کشفیات چوب‌ غیرمجاز حاصل فعالیت‌ها و تلاش‌های مأموران حفاظتی منابع طبیعی در مأموریت‌ها و گشت‌های شبانه است، ابراز داشت: حضور مداوم نیروهای حفاظتی در عرصه‌های بیابانی و جنگلی و ایست و بازرسی‌ها تأثیر بسزایی در پیشگیری از قاچاق چوب‌ و محصولات مرتعی در شهرستان دارد.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: حضور به‌موقع مأموران و مشارکت مردم در امر اطلاع‌رسانی به حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تأثیر بسزایی در شناسایی افراد فرصت‌طلب در امر قاچاق داشته است.

وی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود با مشاهده هرگونه اقدام تخریبی به منابع ملی و قاچاق چوب بلافاصله به نیروهای حفاظتی شهرستان یا سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت استان اطلاع‌رسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار