مدیرکل پزشک قانونی استان سمنان خبر داد:

رشد ۱۱ درصدی درگیری خیابانی در استان سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل پزشک قانونی استان سمنان گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال دو هزار و ۹۵۴ نفر به دلیل نزاع به پزشک قانونی مراجعه کردند.

کد مطلب: ۹۵۹۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱۱ درصدی درگیری خیابانی در استان سمنان

مهدی نوروزی مدیرکل پزشک قانونی استان سمنان ضمن بیان اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۹۵۴ نفر در استان سمنان به دلیل نزاع به پزشک قانونی مراجعه کردند، گفت: این رقم در مدت مشابه سال قبل، رقم دو هزار و ۶۶۳ نفر را شامل می‌شود که مقایسه این آمار رشد ۱۱ درصدی نزاع در استان سمنان را نشان می‌دهد.

او ضمن بیان اینکه شاهرود با یک هزار و ۱۳۳ نفر بیشترین مراجعه‌کننده به دلیل نزاع را در استان سمنان طی شش‌ماهه سال جاری داشت، افزود: سال قبل این تعداد یک هزار و ۴۸ نفر بود که حاکی از رشد هشت‌درصدی نزاع در این شهرستان است.

مدیرکل پزشک قانونی استان سمنان بابیان اینکه تصادفات جرحی در کل استان طی شش‌ماهه سال گذشته سه هزار و ۵۴ نفر را به پزشک قانونی ارجاع داد، ابراز داشت: این رقم طی مدت مشابه سال‌جاری سه هزار و ۴۷۷ نفر بود که مقایسه این دو آمار رشد ۱۴ درصدی تصادفات جرحی را نشان می‌دهد.

مهدی نوروزی بابیان اینکه شاهرود با یک هزار و ۳۸۳ نفر بیشترین مراجعه‌کنندگان تصادفات جرحی را به خود اختصاص داد، تصریح کرد: آمار تصادف‌های جرحی این شهرستان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهار درصد رشد داشته است.

او بابیان اینکه شش‌ماهه اول سال گذشته ۱۵۵ نفر در جاده‌های استان سمنان جان باختند، بیان کرد: این رقم امسال به ۱۷۴ فوتی در تصادفات فوتی رسید که این آمار رشد ۱۲ درصدی تصادفات منجر به فوت را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشک قانونی استان سمنان بابیان اینکه در حوادث کار سال گذشته ۱۷۲ نفر و امسال ۱۷۴ نفر دچار جراحت طی شش‌ماهه نخست سال شدند، ابراز داشت: در این حوزه یک درصد رشد وجود دارد، اما در مورد حوادث کار منجر به فوت پارسال هشت نفر و امسال به ۱۹ نفر رسید که در این حوزه نیز حوادث کار منجر به فوت رشد ۱۳۸ درصد را نشان می‌دهد.

مهدی نوروزی با تاکید بر اینکه علیرغم هشدار‌ها امسال ۱۰ نفر به دلیل غرق‌شدگی در استان سمنان جان باختند، تصریح کرد: این تعداد طی شش‌ماهه نخست سال قبل دو نفر بود که ۴۰۰ درصد رشد داشت و همچنین گرمسار با شش نفر بیشترین آمار غرق‌شدگی را در استان به خود اختصاص داد.

او افزود: با توجه به در پیش بودن سرما از خانواده‌ها انتظار می‌رود موارد ایمنی را بیشتر رعایت کنند. طی شش‌ماهه امسال سه نفر دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شدند که این رقم سال قبل صفر بود و هر سه نفر نیز مربوط به شاهرود می‌شود.

نوروزی بابیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۶۹ نفر و امسال ۱۰ هزار و ۳۹۵ نفر برای معاینات بالینی به پزشک قانونی استان مراجعه کردند، افزود: مقایسه این دو آمار رشد یک درصد را نشان می‌دهد، اما در حوزه معاینه اجساد سال قبل ۳۱۵ مورد و امسال ۳۵۹ نفر معاینه شدند که در این حوزه نیز با رشد ۱۴ درصد مواجه بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار