نژادبهرام: مبالغ حاصل از ردیف عوارض کسر پارکینگ صرف هزینه‌ها و مصارف دیگر می‌شود

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورا در تذکری بیان داشت کرد علی‌رغم درآمد ۲۳۳ میلیارد تومانی از محل عوارض کسر پارکینگ، بیش از ۵۰ هزار کسری پارکینگ در محله‌های پایتخت وجود دارد.

کد مطلب: ۹۵۹۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
نژادبهرام: مبالغ حاصل از ردیف عوارض کسر پارکینگ صرف هزینه‌ها و مصارف دیگر می‌شود

زهرا نژاد بهرام در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه گزارشات دریافتی از میزان تحقق درآمد در ۵ ماهه نخست سال ۹۸ شهرداری تهران نشان می‌دهد، تا پایان مرداد ماه مبلغ ۲۳۳ میلیارد تومان از محل عوارض کسر پارکینگ درآمد محقق شده است، گفت: این رقم تقریبا ۸ برابر رقم پیش‌بینی شده از این محل در بودجه مصوب ۹۸ شهرداری تهران تا پان مرداد ماه است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در آمد مذکور از جمله ناپایدارترین و مخرب‌ترین ردیف‌های درآمدی شهرداری تهران به شمار می‌رود و در طول سال‌های ۸۰ تا ۹۸ بیش از ۵۰هزار کسری پارکینگ در محله‌های پایتخت ایجاد شده که تاثیر مستقیم بر نزول کیفیت زندگی داشته است.

نژاد بهرام با بیان اینکه با توجه به تحقق ۸ برابر مازاد بر مبلغ مصوب در طول هماه نخست سال، این نگرانی جدی ایجاد می‌شود که شهرداری‌های مناطق بدون توجه به مصوبه شورای شهر تهران و شروط پنج‌گانه آن اقدام میکنند افزود: مصوبه بهمن ۹۷ شورای شهر تهران، صرفا اخذ عوارض از محل کسری پارکینگ را برای پارسل‌هایی که مشمول دلایل فنی ۵گانه قید شده در مصوبه باشند، مجاز می‌شمارد از جمله قرارگیری ورودی ملک در معابر کم عرض واقع در بافت تاریخی که در طرح تفصیلی تعریض نخواهند داشت، معابر پله کانی و با شیب بیش از ۳۰ درصد و....) که این پارسل‌ها در مجموع کمتر از ۵ درصد از کل پارسل‌های شهر تهران را در بر می‌گیرد.

وی گفت: بنابراین بی‌توجهی به مفاد مصوبه شورا فاقد هرگونه توجیه بوده و نیازمند بازنگری اساسی در رویکردهای مدیران مناطق ۲۲ گانه است. از سوی دیگر طبق مصوبه «عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از طرح های توسعه شهری و ساخت پارکینگ محله ای» مصوب 14 بهمن ماه 1397 و اصلاحات بعدی آن، مقرر شد عوارض دریافتی حاصل از کسری پارکینگ، به طور اختصاصی به مصرف ساخت پارکینگ‌‌های محله‌ای برسد که پیش شرط این اقدام، ایجاد حساب ویژه از سوی معاونت مالی و اقتصاد شهری است.

نژادبهرام یادآور شد: متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد اینجانب و معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حساب ویژه‌ای از سوی آن معاونت ایجاد نشده و لذا کماکان مبالغ حاصل از این ردیف متمرکز نمیباشد و صرف هزینه‌ها و مصارف دیگر می‌شود.

عضو هیات رئیسه شورا برای ادامه روند معیوب کنونی تذکر خود را اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود معاونت مالی و اقتصادی شهرداری؛ مکانیسم لازم برای هزینه کرد عوارض حاصل از کسری پارکینگ برای ساخت پارکینگ‌های محله‌ای را تعبیه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار