مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: در گام دوم باید جوانان را برای تداوم راه انقلاب آماده کرد

بیرجند (پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر تبیین بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و ادامه داد: مهم ترین رسالت معلمین خراسان جنوبی آماده سازی نسل های چهارم و پنجم انقلاب برای پذیرفتن مسئولیت و تداوم راه انقلاب اسلامی ایران است.

کد مطلب: ۹۵۹۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: در گام دوم باید جوانان را برای تداوم راه انقلاب آماده کرد

محمد علی واقعی در نشست اعضای دبیرخانه گام دوم انقلاب تصریح کرد: تولید علم و فناوری توسط دانش آموزان مستعد خراسان جنوبی در سایه توجه به پژوهش و فتح قلل رفیع علم و دانش توسط ایشان رویکرد اصلی آموزش و پرورش در مسیر نهادینه کردن سند تحول بنیادین و تبیین گام دول انقلاب در مدارس استان است.

او، با بیان این که تنها راه شکستن حلقه محاصره اقتصادی دشمن توجه به قشر جوان و نوجوان و محصلین مدارس است، اظهار کرد: یکی‌ از مباحث جدی در این بیانیه، توجه به تولید علم و دانش، بومی‌سازی فناوری و بازآفرینی نهادهای علمی، آموزشی، تربیتی و پژوهشی بر مبنای اسناد تولیدشده‌ای همچون سند تحول آموزش و پرورش، مهندسی فرهنگی و سیاست‌های کلی حوزه پژوهش و فناوری و اقتصاد است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به رسالت سنگین آموزش و پرورش در مقوله های فرهنگ سازی و نظام سازی، اضافه کرد: سنگ‌بنای آنچه به نام فرهنگ، سیاست، اقتصاد و اجتماع نامیده می‌شود در آموزش و پرورش نهاده می‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که آموزش و پرورش در هویت‌آفرینی در نسل نو و ارتقاء و تکوین هویت ملی، دینی و بومی نقش تأثیر گذار، فوق‌العاده‌ و بسزایی ایفا می کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 4 کارگروه آموزش، پژوهش، تولیدمحتوا و رسانه در دبیرخانه ی استانی دانش آموزی گام دوم انقلاب تشکیل شده و فعالیت می کند‌.

واقعی، با اشاره به تلاش دشمن بر ایجاد شکاف بین نسلی بین جامعه ی ایران، ابراز داشت: آگاهی‌بخشی، معرفت و شناخت از ساختار و اندیشه حکومت، نخستین گام در تربیت سیاسی است بنابراین اگر دانش‌آموزی این آشنایی را نداشته باشد، از تربیت سیاسی بهره‌مند نمی‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر اشرافیت معلمین استان در موضوعات مختلف گام دوم انقلاب تأکید کرد و ادامه داد: در تدوین برنامه عملیاتی و اجرای برنامه ها ضمن توجه به تسریع، باید از شتاب زدگی جلوگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار