سید مجتبی هاشمی: ارتباط مستقیم و موثر با مدیران مدارس می‌تواند زمینه ساز رشد فعالیتهای پرورشی باشد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست هم افزایی همکاران حوزه پرورش ایجاد تعامل سازنده و کاربردی با مدیران و همکاران مدارس را در رشد فعالیت‌های پرورشی بسیار حائز اهمیت دانست.

کد مطلب: ۹۵۸۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
سید مجتبی هاشمی: ارتباط مستقیم و موثر با مدیران مدارس می‌تواند زمینه ساز رشد فعالیتهای پرورشی باشد

با حضور محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نشست هم‌افزایی و آموزشی توجیهی معاونین پرورشی و کارشناسان حوزه پرورشی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

در این نشست سید مجتبی هاشمی با اشاره به اینگه برگزاری این جلسات باعث همدلی بیشتر و فرصتی برای تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق برای حوزه پرورشی باشد، گفت: آنچه ما در شش اداره حوزه پرورشی به آن نیاز داریم ایجاد تعامل و برنامه‌ریزی برای اجرای چشم‌اندازهای پیش‌رو است.

او با اشاره به مصوبات جلسه قبل که در شهریور ماه برگزار شد که هدفش بازخوانی برنامه‌های گذشته بوده، گفت: فعالیت‌های حوزه پرورشی بر مبنای تربیت است و برای رسیدن به جامعه هدف نیازمند یک حرکت پویا هستیم که با کمک شما کارشناسان عزیز که بازوی عملیاتی ما هستید محقق خواهد شد.

هاشمی کیفیت بخشی را از جمله اهداف امسال معاونت پرورشی عنوان کرد و اظهار کرد: تراکم بالای فعالیتهای پرورشی و فرهنگی در مدارس باعث شده نیروهای این حوزه شرح وظایفشان را نتوانند بدرستی انجام دهند، البته در نظام آموزشی هیچکس اولویت‌های اصلی را رد نمی‌کند، اما این اولویت‌ها زیاد است که روی هم انباشته می‌شود و مانع رسیدن به همه اهداف خواهد شد.

اجرای برنامه های متعدد و موازی ارگانهای دیگر و هماهنگی آن با حوزه پرورشی از جمله مواردی بود که هاشمی به آن اشاره کرد که و گفت: زمانی که فعالیت همکار پرورشی را در مدرسه ضعیف کنیم دیگر نمی‌توان انتظارات تربیتی را در مدارس محقق سازیم.

این مقام مسول با دسته‌بندی فعالیت‌های پیش‌روی این معاونت گفت: باید فعالیت‌های بدون هدف در مدارس را حذف کنیم، هرچند تعدادشان کم باشد اما باید با توجه به اولویت‌بندی، از انجام برنامه‌های فرعی و خودجوش بکاهیم وگرنه برای هر فعالیت به اندازه لازم و مقتضی وقت بگذاریم، نه بیشتر و همچنین فعالیت جدیدی را به این بخش اضافه نکنیم.

هدفمندی بر هدایت و نظارت در امر پرورشی مدارس دیگر نکته‌ای بود که معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به آن اشاره کرد و گفت: مستند سازی در مدارس باید به روش صحیح و علمی صورت پذیرد، همچنین تهیه گزارش از سطح مناطق باید به حداقل برسه اما با محتوای مناسب و کاربردی صورت پذیرد.

هاشمی گفت: اصلاح ساختار در حوزه پرورشی اتفاق افتاد، اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی و مشاوره تحصیلی در یک معاونت جمع شد و این یک مطالبه عمومی‌ای بود که به لطف خدا به تحقق رسید، این دو حوزه باید برنامه‌ریز و چراغ راه معاونت پرورشی و فرهنگی باشند؛ اداره پیشگیری در برابر آسیبها، وظیفه برنامه‌ریزی و پیشگیری از وقوع آسیب را به عهده دارد و مداخله و درمان به عهده اداره مشاوره تحصیلی است.
او گفت: یک هفته را ویژه برای غربالگری دانش‌آموزان اختصاص دهید تا مشکلات دانش‌آموزان بدست برسد تا بتوانیم متناسب با مشکلات و آسیبها، گروه‌های مختلف برای درمان و انجام فعالیت‌های فرهنگی موثر در مناطق ایجاد کنیم.

حفظ نیروی انسانی از جمله وظایفی بود که هاشمی به آن اشاره کرد و گفت: باید از توانمندی نیروها بهترین بهره‌ها را ببریم، ولی همچنان این بخش دچار مشکل و نواقص است که باید با توانمند‌سازی نیروی انسانی تلاش کنیم.

او ارتباط مستقیم و موثر با مدیران مدارس را زمینه ساز گسترش فعالیتهای پرورشی در مدارس عنوان کرد و بیان داشت: باید با ایجاد همدلی بیشتر بتوانیم امسال را پویاتر در این حوزه فعالیت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار