در گفت‌وگو با پانا

مدرس فیفا: سوء مدیریت فدراسیون فوتبال به فرهاد مجیدی ضربه زد

تیم ملی امید شانسی برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ ندارد

تهران (پانا) – مسعود اقبالی، مدرس دوره‌های مربیگری فدراسیون جهانی فوتبال معتقد است در ماجرای حضور و استعفای فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم ملی امید، نقش اصلی را سوء مدیریت فدراسیون فوتبال داشته است و این سوء مدیریت باعث شد آینده مربیگری مجیدی خراب شود.

کد مطلب: ۹۵۸۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مدرس فیفا: سوء مدیریت فدراسیون فوتبال به فرهاد مجیدی ضربه زد

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره شرایط تیم ملی فوتبال امید ایران و استعفای فرهاد مجیدی از سرمربیگری این تیم گفت: «همان زمانی که فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب شد من آن را اشتباه می‌دانستم چرا که تیم امید یکی از تیم‌های حساس است و باید کسی هدایت آن را بر عهده بگیرد که چند سال تجربه کار مربیگری در رده‌های پایه را داشته باشد.»

وی ادامه داد: «به نظرم سوء مدیریت فدراسیون فوتبال به فرهاد مجیدی ضربه زد. چرا که رده امید یکی از رده‌های سنی حساس است و با انتخاب مجیدی هم آینده او در کار مربیگری خراب شد و هم تیم ملی امید زمان زیادی را در سال منتهی به المپیک از دست داد.»

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به اینکه در شرایط فعلی باید برای تیم امید چه کرد، گفت: «من اعتقاد به مربی باتجربه یا مربی خارجی دارم. مربی تیم ملی زیر 23 سال باید حداقل 15 سال کار مستمر در بخش‌های باشگاهی و ملی داشته باشد. کار در تیم امید خیلی سخت است چرا که بازیکنانش در باشگاه‌ها بازی نمی‌کنند و یا خیلی کم بازی فرصت بازی به آنها می‌رسد، بنابر این فردی که سرمربی می‌شود باید تجربه بالایی داشته باشد تا بتواند با این تیم چگونه کار کند.»

مدرس دوره‌های مربیگری فیفا در مورد گروه ایران در مرحله نهایی انتخابی المپیک توکیو اظهار کرد: «تیم ملی امید ایران در گروه خیلی سختی قرار گرفته و من فکر می‌کنم مجیدی وقتی این شرایط را دید و حس کرد بار سنگینی روی دوش او قرار گرفته و هم در گروه سختی قرار داریم، خودش تصمیم گرفت استعفا بدهد. ضمن اینکه او دستیاران باتجربه‌ای هم نداشت. فرشاد ماجدی خودش کم تجربه است و نمی‌توانست به مجیدی کمک کند.»

وی در پایان درباره انتخاب حمید استیلی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی امید تأکید کرد: «همانطور که گفتم باید به فکر انتخاب یک سرمربی باتجربه باشیم. استیلی تجربه دارد و از بازیکنان هم شناخت پیدا کرده است اما به هر حال با این شرایط کار سخت است. از نظر من تیم ملی امید هیچ شانسی برای صعود به المپیک ندارد. نزدیک به سه ماه دیگر بازی‌ها آغاز می‌شود اما ما هیچ بازی تدارکاتی نداریم و حتی دو بازی درست و حسابی طی این مدت انجام نداده‌ایم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار